Intressant fråga så jag skapar en poll här.

Niklas_H

Märklig fråga. Beror ju helt och hållet på vad du tänker göra med grejerna.

Edit
Kan tycka att det känns aningens ogenomtänkt att bära med dig en massa stenar. Väger bara onödigt mycket att släpa runt på och förmodligen kan du hitta någon på plats om du anser att du behöver någon. Eller du kanske har en speciell favoritsten som betyder extra mycket för dig?

Vi alla lär ju dö av någon av dessa sjukdomar så det är ju lika bra att skratta dom wätt upp i ansiktet medan man lever!

Lukkinen Jag syftade givetvis på den gamla ramsan som brukar sjungas mot göteborglagen. Inte skulle jag ta med sten på match. Min fråga var om sådana ramsor är ok att sjunga? Jämtin ditt jävla svin etc

Sådant kan jag tycka är ok med lite humor. Det får aldrig bli ok att skämta om cancer och dylikt dock.

Vinklad poll. Antar att alla som röstar på Kjell-Åke kommer fördöma tonerna mot HV i fortsättningen, på samma sätt som man gjorde mot Näkyvä.

Kolle42

Att häckla en klack för att en av deras supportrar kört ihjäl sig på MC och att häckla HV för att deras förkortning nästa blir HiV (som förmodligen ingen i laget ens har, det pekar inte ut någons tragiska livsöde) är väl öht inte jämförbart?

Tyckte @Matematikern uttryckte det bra - sånt man väljer själv vs sånt man inte rår för. Går nog att applicera i åtminstone 95% av fallen kring vad som är ok och inte. Resten kanske är gråzon som det går att diskutera kring.

Kolle42 Vinklad poll.

Tänkte skriva det med, men jag orkade inte. Tack för att du finns!

EDIT: Hur människor ser ut är ju annars det vanligaste man häcklar andra för. Och hur ska man kunna undgå att häckla Max Fribergs utseende? Satan så ful göteborgare. Det är dock inget han kan rå för eller som han har valt. Dock är han ful, ful som stryk!

Lukkinen Förklara gärna varför den är vinklad. Vad saknar du eller vad behöver du ha ändrat?

Situationen spelar såklart roll. När man väl står där i klacken och Sjökuken missar utvisning efter utvisning samtidigt som någon satans Brynäsare drar en spearing mitt emellan Höggas ben, då är jag övertygad om att majoriteten skulle anse att inga ord är för hårda att skrika. Då jävlar vill man ha blod.

EDIT: Men om vi ska sitta här lugnt och stilla och resonera med ett glas vin i handen. Då är det mycket i världen som känns så otroligt onödigt aggressivt och destruktivt.

Kjeppkinesen

Haltande jämförelse. Om Sjöqvist väljer att döma bort oss (vilket han ofta gör) så är de en aktiv handling mot oss. Inte ett “livsöde” som han inte rår för. Så hur gör detta pollen vinklad?

Lukkinen Om Sjöqvist väljer att döma bort oss (vilket han ofta gör) så är de en aktiv handling mot oss.

Det är ju precis det jag menar. Man måste ta hänsyn till att situationen spelar roll. När man är väl inne i matchen och man är fly förbannad då flyger grodorna ur käften som ett brev på posten. Då tänker man sig inte för.

Kolle42

Skillnaden är att ingen har HIV på riktigt i HV (förmodligen) och Näkyväs sjuka pung är ett jävligt konkret och utpekande exempel. Hur är du oförmögen att förstå skillnaden mellan en generaliserande häckling och ett direkt utpekande av någons livsöde?

Lukkinen Hur är du oförmögen att förstå skillnaden en generaliserande häckling och direkt utpekande av någons livsöde?

Det är Kolle som jämförde vaccinpassen med judeförföljelsen. Vad hade du förväntat dig?