Stolpskottet wroteDet man enda man kan säga just nu är att pessimistskaran har lungorna fulla med luft just nu.
Men är det så konstigt då? Jag håller inte riktigt med dig i din "millimeteranalys" eftersom jag tycker att du gör fel som lägger PP utanför analysen. Lägger man till det usla spelet i PP så ser man snabbt att det inte är millimeterproblem vi har. Oförmågan att omsätta spelövertagen i målproduktion är tillsammans med PP-spelet det allvarligaste. PP-spelet kan man till större delen lasta tränaren för, men att spelarna inte kan avsluta på ett ordentligt sätt är inte tränarnas sak. Det här är inte Björnligan utan Elitserien, och man bör kunna förvänta sig att en forward med 100000 kr i månadslön inte ska behöva instrueras i hur pucken ska tryckas in i maskorna.
Inte heller kan man lasta tränarna för att spelarna visar sån fruktansvärd oskärpa att man släpper in mål i 5 mot 4 och 5 mot 3. Det finns inga ursäkter för den typen av lallande.
Däremot håller jag med om att 6 juniorer inte är någon lösning, tvärtom. Då skulle det verkligen bli katastrof.
Att något måste göras är dock helt klart. Man kan inte vänta 10 matcher till med samma skrala resultat.
För övrigt lär det inte bli något finalspel med den hockey som LHC visar upp just nu.