Jaha, då var man deppig igen! Torsk mot ett botten/mittengäng och ineffektiva som sjutton. Vad är fel? Har alla spelare vi har kvar sedan förra säsongen plötsligt tagit slut och borde lägga grillorna på hyllan, eller kan de som leder laget ha något med saken att göra?
Varför är herrar Persson/ Karlsson fortfarande kvar? Beror det på en handlingsförlamad feg styrelse, eller är det ekonomin som spelar in?
Är det ekonomin och faktumet att föreningen får betala lön till dessa oduglingar även nästa säsong så har man åt skogen fel. Betala gärna deras löner även nästa år, det är billigt jämfört med de forlorade publikintäkter som deras underbara ledarstil har lett till. Idag mot DIF hittade 6119 personer till CC.
De senaste 3-4 hemmamatcherna har publiksnittet legat runt 6800 personer. Fortsätter kräftgången i serien är det väl bara de närmast sörjande som tar sig tid och surt förvärvade pengar till att se elendet.
Begriper inte hur styrelsen resonerar? Vad är ett hockeylag utan sina fans och sin publik??
Naturligtvis har även spelarna ett ansvar. Vad skickar det för signaler till oss på läktarna när de kommer ut i 3:e perioden som mot MoDo och redan gett upp och hänger med huvudena.
Jag vill kalla mig själv en riktig tapper supporter, har haft säsongskort sedan 95 i stånkan och sett det mesta i CC, nu har jag tröttnat och fler med mig, tror jag. Droppen var MoDo matchen. Maken till uppgivenhet och disharmoni har jag aldrig sett i Cluben.
Finns bara en sak att göra, med risk för att vara tjatig, se sig om efter EN ny tränare som får in lite självförtroende i laget, systemet med dubbla tränare har ju prövats 2 gånger, det funkade inte första gången heller.
Bara att glömma den här säsongen och hoppas att nästa blir bättre. Det enda som finns kvar är ett hopp om ny tränare och nytändning i slutspelet om vi kommer dit.
Faan vad jag gnäller, tyvärr är det precis så här det känns nu och det vittnar ju även publiksiffran idag om.
:cry: