Franckie Burns

I Correns artikel om Matteus skada stod det en kort rad om att Bystedt och Hävelid återigen är spelklara efter sina landslagsuppdrag och att Bystedt tar Matteus plats. Oklart om de menade att han går in bredvid Maxwell och Törna eller att han bara tar Matteus plats som en av 12 anfallare.

Lukkinen

Jag skulle gissa att man tänker försöka formera sig enligt nedan:

Heineken - Ljungh - Rattie (fortsätt någon/ra matcher till för att se ifall detta sätter sig)

Bystedt - Strandberg - Russell

Ehn - Maxwell - Törna

Gallo - Costmar - Weigelt

Det jag dock hoppas att man testar istället ÄR att ÅTER spela Ehn på sin centerplats vilket ger oss, förslagsvis, nedanstående bottom six:

Gallo - Ehn - Törna

Weigelt - Maxwell - Costmar

EDIT:

Angående backarna så tycker jag i och med att Fanteberg nu kan ”förväntas” vara med i matcher att man ska köra följande kedjor, detta då jag tror vi har i annalkande tre riktigt, riktigt bra backpar att förfoga över i vinter:

Hultström - Nyberg (får fortsätta köra och lära känna varandra)

Fantenberg - Hävelid

Junland - Pitbull (bevisat bra backpar sedan föregående säsong)

Schira - Sjöström där man med fördel kan fortsätta testa Sjöström mer i 5-5 spelet (då han positivt överraskat på mig, bland annat snabba vändningar i egen zon för att frigöra utrymme och lugn) och låta Schira bli en riktig chef i BP spelet.

Anonymous5 och låta Schira bli en riktig chef i BP spelet.

Nu har jag hackat så mycket på Schira att det nästan blir löjligt, men just synen på att han är bra defensivt vänder jag mig emot. Han duttar med klubban, tappar markeringar, lyckas inte plocka bort spelare framför mål och gör så många misstag runt egen kasse att det är häpnadsväckande att han får fortsätta spela. I boxplay förra säsongen var han inne på 14 baklängesmål, tredje sämst i hela laget (Eddie och Jeppe sämre), och tio spelare hade mer istid i boxplay per insläppt mål.

Eftersom han snittade näst mest istid i BP (bara Eddie snittade mer) ser uppenbarligen tränarna också på Schira som en defensivt stark BP-back, vilket jag alltså inte alls tycker att han är. Samtidigt vill man så klart “spara” Hultström, Junland och Hävelid för att spela PP, så det finns väl inte mycket till val.

Ndur

Haha, jag inser att mina val av ord blev missvisande och jag förstår det du skriver @Ndur. Den sista meningen du skrev var nog mer nära det jag ville få fram, att vi nog inte har mycket mer till val än att låta han lira dina BP minutrar, och förhoppningsvis göra det bra 😅

Ndur

Första bytet för Schira i matchen mot Oskarshamn = indianare upp i mitten som leder till BP för LHC. 😂

Skulle nog vilja se Rattie - Ljungh - Russell ihop ett par matcher. Jag vet, två rightare på varsin kant, men just nu handlar det om att få ihop en förstakedja värd namnet.

Finnen är nog tyvärr lite för brunkig. Den enda spelaren i truppen som både kan stångas i sarghörnen och öppna upp ytor åt sina lagkamrater på en konsekvent hög nivå är nog Russell. Han har den där förmågan att alltid driva mot kassen och vara delaktig i offensiven på riktigt.

Kanske prova Costmar som RW i andrakedjan? Han har ändå sett bra ut till skillnad från många andra i laget.

Rattie - Ljungh - Russell

Gallo - Strandberg - Costmar

Hännikäinen - Maxwell - Törna

Bystedt - Ehn - Weigelt

18 dagar senare

Rattie - Ljungh - Heineken

Ehn - Strandberg - Russell

Törnqvist - Maxwell - Bystedt

Matteau - Costmar - Gallo

Jag tror Matteau kan komma mer till sin rätt i en kedja som brunkar mer och kastar puckar mot mål. Tycker även att Bystedt förtjänar en plats högre upp men vill inte bryta de två första linorna efter en macth där det faktiskt såg bättre och bättre ut ju längre matchen led.

Jag vet inte, men är det inte dags att kasta om i kedjorna för att se om man kan få någon sorts kemi. Jag tycker även det är dags att Ehn flyttas tillbaka som center.

Matteau - Ljungh - Rattie (såg lite bättre ut med Matteau i den kedjan men tålamodet är snart slut här som innebär att jag tycker Russel ska tillbaka till 1:a)

Bystedt - Strandberg - Russell

Heineken - Ehn - Törna

Gallo - Maxwell (Costmar vid skada) - Costmar/Weigelt

Sen får gärna Little komma in och vara någon sorts hjälte …

Väntar mig ingen värvning innan Little dyker upp men med honom på plats vill jag se:

Bystedt - Ljung - Russell
          Little - Strandberg - Rattie
          Gallo - Ehn - Törnqvist
          Hänni - Costmar - Matteu

(Maxwell, Weigelt, Ekmark)

• [raderad]

Hänni- Strandberg - Rattie
            //Hänni har varit klappkass sedan andra träningsmatchen. Strandberg är fruktansvärt loj och vek i spelet och Rattie är helt oförmögen att bidra med något alls. Ser dessutom inte ens ut att vilja bidra.( Men sätter man ihop dessa floppar tror jag de kan utvecklas till ett riktigt “suicide squad”//

Bystedt - Ljungh - Russel
            //Bystedt två mål förvisso men har i spelet en hel del kvar att önska. Ljungh har inlett nästan lika uselt som ovannämnda “suicide squad” och Russel har varit helt vilsen. Förra året hade dock Ljungh och Russel stundtals en bra kemi samtidigt som Bystedt ges tillfälle att spela med i grunden bra spelare och mycket istid.//

Costmar-Ehn- Törnqvist
            //Costmar en utav få som faktiskt visat lite inställning och förtjänar därav mer istid. Ehn och Törnqvist experter på att gnugga och kriga men erbjuder inte så mycket mer. Kan förhoppningsvis bli en jobbig kedja att möta.

Matteu - Maxwell - Weiglt
            //Kategori överblivna. Matteu borde egentligen packa väskan efter ingripandet vid 2-6 målet. Maxwell är ibland en hygglig defensiv spelare men ser ofta ut som en medioker lirare i Åkers styckebruk. Weiglt får gå före Gallo då jag tappat allt förtroende för sistnämnda. Var är hans tjurighet och vinnarskalle som man minns från förr?.

Gallo/Wagner

Vid förlust mot Timrå så får Wagner ersätta valfri såkallat proffs från toppkedjan.

Lukkinen Gillar de kedjorna. Hade nog formerat på exakt samma vis. Bystedt har en ungdomlig “fuck you”-mentalitet på något sätt. Verkar helt oberörd av att övriga laget klappar ihop som käglor. Han lirar som en lirare och skjuter från alla möjliga håll. Utnyttja hans spelstil då ihop med våra tänkta toppspelare. Kanske får man Rattie att vakna till liv.

Franckie Burns vill inte bryta de två första linorna efter en macth

Rattie har spelat ner sig i tredje nu efter två sanslöst bleka insatser. Bystedt har i stället gjort sig förtjänt av en plats högre upp. Strandberg har varit klart sämre än Maxwell, även om den sistnämnde bara gjort en match.

Bystedt - Ljungh - Russell

Ehn - Strandberg - Heinieken

Rattie - Maxwell - Matteau

Gallo - Costmar - Törna

NY - Ljungh - Russell

Little - Ehn - Rattie

Bystedt - Strandberg - Törna

Gallo - Costmar - Maxwell/Hännikäinen/Matteau

Dumpa valfri av de sista tre och värva in en riktig LW

• QPR svarade på detta.
            • QPR gillar detta

Matteu-bystedt-rattie

Little-ljungh-russel

Hänni-strandberg-gallo

Weiglt-costmar-törnqvist

Backar:fantenberg-hultström

Junland-petterson

Chira - sjöström.

Flipen Ingen plats för Ehn? I mitt tycke en av de bättre!

Och Junland…………….sätt han på valfritt ålderdomshem! Så här långt sämre än Schira!

Det ska bli intressant att se hur man tänker nästa lördag när Little är tillbaka.

För att han snabbt ska komma in i laget och kugga med kedjekamrater kanske man ska vara så fräck att man inledningsvis parar han med Ljungh och Russell? Det viktigaste är ändå att han snabbt kommer in i en fungerande kedja.

Little - Ljungh - Russell

Bystedt - Strandberg - Rattie

Hännikäinen - Ehn - Törna

Gallo - Costmar - Matteau

Det går såklart att byta plats på Bystedt mot Ehn. Men jag är sugen på att se Bystedt få röja loss med sin offensiva förmåga. Tror att han genom sin storlek och attityd kan göra sig väldigt bra ihop med Strandberg och Rattie.