Jocke Stefan Matteau, Sebastian Strandberg, Patrick Russel

Go kedja!

Lite kul att ingen på forat hade ställt upp så som Östman ställer upp. Jag hoppas det vittnar om vår inkompetens och inte hans.

Är det någon som har koll på Sjöström?

Kjeppkinesen Lite kul att ingen på forat hade ställt upp så som Östman ställer upp. Jag hoppas det vittnar om vår inkompetens och inte hans.

Förmodligen lär det laboreras en hel del, både med och utan Little kan jag tänka mig.

Ehn - Ljungh - Rattie kändes lite oväntad på något sätt. Blir spännande att se vilka konstellationer som klaffar bäst. Känns som man kan prova med alltifrån Ehn till Matteau, Hännikäinen eller Gallo i första, för att se vem som gör det bäst ihop med våra två förmodat poängstarkaste forwards i truppen.

Metallica Ehn - Ljungh - Rattie kändes lite oväntad på något sätt. Blir spännande att se vilka konstellationer som klaffar bäst.

Oväntat som sagt, men jag gillar ändå tanken med en stor kropp i Ehn, en smart center i Ljungh och en Rattie som skjuter på allt. Känns som att det kan skapas framåt men även vara stabilt bakåt.

Metallica

Ja, det finns helt klart många alternativ som känns spännande. Ehn borde ju med tanke på hans skridskoåkning och “grittiness” passa alldeles utmärkt på kanten. Hoppas på succé där.

Tror likadant som ni att det kan bli en riktigt trevlig kedja. Den känns onekligen välbalanserad.

Ehn har ändå visat på en offensiv uppsida stundtals och det behövs ju någon av den speltypen som lite mer banar väg för våra mer skickliga och något kortare herrar.

• Redigerad

Ja varför inte? Ehn gjorde ju trots allt 9 mål från sin 3e-center position med extra tid i boxplay . Behöver inte vara fel att lägga äggen i flera korgar och dessutom får ju Maxwell ett berättigande.

Kan man få ut 25+15+10 = 50 mål ur denna kedja Rattie+Ljungh + Ehn så skulle jag vara mer än nöjd, alls inte omöjligt när vissa av dessa såklart faller i pp.

Metallica

Dessutom, jag tycker Ehn arbetar OTROLIGT hårt över hela isen vilket skänker en viss trygghet i en kedja som annars kan riskera bli väldigt ”otrygg” i det defensiva tänket.

Från Correns bevakning på Gotland:

Det slipas power play på träningen och Vilmos Gallo skickade just upp pucken i krysset. Hur snyggt som helst.

Så här ser de tänkta pp-formationerna ut just nu:

Första: Hultström, Ljungh, Rattie, Hännikäinen och Russell.

Andra: Junland, Strandberg, Matteau, Gallo och Törnqvist.

Lukkinen Ska vi gissa att Little tar Gallos plats när han anländer?

Förhoppningsvis gör han ett bra jobb så att det blir ett angenämt problem för Klasse

HlinkaHlavac som backsidan ser ut i säsongens lag tror jag Mattias får jobba hårt för sina minuter, ännu mer så för en ordinarie PP-plats.

Kanske ett skäl till att han valde avstå den tämligen avslagna tillställningen ”JVM2022” för att istället satsa 100% på A-laget hemma.

Men det är enbart mina egna teorier….

Sillen Men det är enbart mina egna teorier….

Jag gillar ju dina teorier och tror du har helt rätt! Konkurrensen är mördande där bak, och först och främst ska han konkurrera ut Schira. Jag tyckte han emellanåt såg lite valpig ut i fjol, så låt han få växa in i SHL-kostymen i lugn och ro och med hanterbar istid till en början.

Men jag känner mig stensäker på att Östman har full koll på hur man matchar in honom bäst. Så där är jag inte egentligen inte orolig.

Kjeppkinesen Jag tyckte han emellanåt såg lite valpig ut i fjol, så låt han få växa in i SHL-kostymen i lugn och ro och med hanterbar istid till en början.

Kan bara hålla med dig. Mattias är utan tvekan ett embryo till en fantastisk hockeyspelare med en teknik och ett spelsinne utöver det vanliga. Men för att bli en diamant av högsta klass gäller att han slipas (matchas) fram varsamt och inte fort men fel. Vet att pappa Hävelid bromsade en del i nyttjandet av Mattias föregående säsong och det är säkert av just de skälen. Inte stressa och pressa fram karriären utan låta det ta sin tid och ge Mattias chansen växa till den stjärna kan har kapacitet att bli.

Tror även som Du att Östman och Co har full koll på läget och tar väl hand om Mattias och hans vidare utbildning som hockeyspelare.

Enligt Corren som pratat med Pajen missar Vroc bara 5 matcher, och kan vara med mot Rögle i början på oktober. Det var positivt, hade räknat med honom senare än så

Stämmer! Tanken är att han ska tillbaka och spela den 1 oktober en lördag mot Rögle. Han skulle visst inte spela för någon annan klubb under tiden utan försöka hitta en klubb och träna under tiden. Räkna med en matchotränad Broc.

Hoppas man provar med Hänni - Ljungh - Rattie redan nästa vecka. Vore trist om man slänger bort hela försäsongen på att försöka få in Ehn som en vinge i förstakedjan, har verkligen inte klaffat där.

Bästa vore väl att låta Ehn spela i samma kedja som Maxwell, den som gör det bäst som center i den kedjan får också förtroendet. Den andra gubben lirar vinge under tiden.