När alla är friska:
Little - Bystedt - Rattie
Ehn - Ljungh - Russell
Palmu - Strandberg - Gallo
Hällinleilien - Costmar - Törnqvist
När alla är friska:
Little - Bystedt - Rattie
Ehn - Ljungh - Russell
Palmu - Strandberg - Gallo
Hällinleilien - Costmar - Törnqvist
Kjeppkinesen låter rimligt
Kjeppkinesen Little - Bystedt - Rattie
Tror den där blir lite väl offensiv. Men visst, får de spela med Fanten och Hulta behöver de inte bry sig så mycket om spelet i egen zon
alfie Tror den där blir lite väl offensiv.
Av just den anledningen så tror jag inte Östman kommer matcha de tre ihop för Östman är en fegis!
Kjeppkinesen Byt plats på palmu och hänniläininen så ser det strålande ut!
Little - Maxwell - Rattie känns väl dock mer troligt tyvärr
Förstår inte att coacherna hellre spelar balanserade kedjor på pappret än dem som under matcher visat kemi.
Man hade grymt PP i början av säsongen, det gjorde man om så det inte fungerade. Även om det återigen fungerar hyfsat. Baserat på stats borde dock Bystedt spela PP. De flesta av hans poäng är gjorda i PP om jag kommer ihåg rätt. Kedjorna gör man om hela tiden förutom att man med åsnors envishet ibland spelar samma ickefungerande combo i 20+ matcher. (Läs 41-61)
Ikonen och Gallo var grymma tillsammans, nu lirar Ikonen om SM-Guld i Karlstad.
Med befintliga forwards:
Ehn-Ljungh-Russel. 19+21 tydlig kemi ihop och det lyfte Ljungh. Rejält med tryck i anfallszon.
Hännikäinen-Bystedt-Rattie. 77+25 har fungerat bra ihop. De kan öppna upp lägen för 39 när han glider runt.
Little-Strandberg-Gallo. Har inte spelat ihop men kan kanske fungera. 17 sätter upp 41. 22 går mot mål och får pass eller rakar in returer.
Maxwell-Costmar-Törnqvist. De platsar inte högre upp och fokus ska vara att spela 0-0 och äta lite istid. Törna kan få chansen högre upp vid skador.
Palmu extra forward och ungdomarna speltid i j20 eller utlånade för mer speltid.
Sedan gäller så klart att man även måste coacha och anpassa sig efter vad spelarna visar i matchen. Där har vi en del att önska.
Helt korrekt skrivet! Det är det man inte begriper på tränarna idé direkt. Visst förstår att man vill ha stabilitet och balans i femmorna men varför ändå ändra när det har funkar bra i andra matcher. Man blir inte fan klok på det. Man tolkar som dom har sina favoriter var dom ska spela m m. Köper inte helt deras idé över systemet med vissa spelare. VÅGA TÄNKA nytt och bänka dåliga spelare under matchen.
Är det inte bättre vi lirar kedjor som vi vet har fungerat?
Ehn - Ljungh - Russell = Senaste kedjan som visat sig fungera
Little - Maxwell - Rattie = Bästa kedjan innan Broc skadade sig
Heinekienen - Bystedt - Törna = Har briljerat och gjort poäng i flertalet matcher i år och var alldeles briljant mot IKO.
Gallo - Strandberg - Kjeppkinesen/Palmu/Jesus/junior
Fan ta Östman om han spelar samma kedjor som startade senast. Då blir jag riktigt arg, förbannad, ilsken och rasande.
Kjeppkinesen Jag röstar på kinesen som ny HC!
Kjeppkinesen Tar man bort palmu från topp 3 kedjorna så ser det genast bättre ut. Tyckte även fjärdekedjan såg orimligt bra ut och det slog mig att det är för att du bänkat costmar.
Dessa kedjor kör vi på! Möjligtvis byta plats på strandhult och maxwell.
Kjeppkinesen Köper kedjorna rakt av faktiskt. Får hoppas Östman är lika klarsynt på tisdag.
Strandberg är en riktig besvikelse ändå.. Hade inga skyhöga förväntningar på honom givet hans skadehistorik. Han inledde säsongen starkt och har sedan pendlat mellan usel och mellanmjölk i 30 matcher.
Broc - Bystedt - Rattie
Ehn - Ljungh - Russell
Heineken - Strandberg - Gallo
Maxwell - Costmar - Törna
13: Wagner.
Palmu läktarn/utfryst/j20(hur är dispensen där för överåriga spelare?), han ska inte vilja vara kvar i höst. Just nu tar han bara offensiva minuter från t.ex Bystedt och Gallo.
Kolle42 Där har vi det! @TheRealBergsten när du läser detta, skit i att copy pastea och skriva det i corren som du brukar. Slå en pling till östman istället!
Efter speluppehållet:
Ehn - Bystedt - Rattie
Little - Strandberg - Russell
Gallo - Ljungh - Wagner
Heineken - Costmar - Törna
Palmu/Maxwell extragubbar
Bystedts kedja och Costmars kedja har varit bra de senaste veckorna. I övrigt måste man prova något nytt. Gallo förtjänar ny miljö. Vore perfekt att få igång hans målskytte igen. Ljungh är tyvärr är ingen ledande förstacenter och ska definitivt inte spela mer med Little.
Något måste ju göras för att få igång våra ledande spelare. Av det vi får av Hank samt vad ögat säger tycker jag att man borde ställa upp följande.
Ljungh verkar ju fungera bäst med hårt jobbande spelare så kör honom med Ehn & nån av Gallo/Strandberg
Bya & Rattie känns ändå som dom har något, eftersom vi får offra Ehn kanske det bästa är att få in en annan hårt jobbande spelare i Gallo
Den kedja Little fått ut mest i, värt att testa igen
Fjärde intakt, har funkat bra så dumt att ändra
Palmu, Får det inte att stämma, får hoppa in om någon skadar sig
Tyvärr får Strandberg gå ut på en kant igen för att få ihop Little med Maxwell. Jag tror att vi får ut mer av en presterande Little än en presterande Strandberg.
På träningen var det Ehn och Russel son fick byta med varann. Verkar som det blir den formationen imorgon
P22 Man envisas alltså med Little & Ljungh ihop…
LaumannBingo Tyvärr verkar det vara så. Det är helt otroligt. Man borde fokusera på att det är 6 viktiga matcher kvar och se till att det ska vara fungerade femma in det sista
Eftersom vår coacher behöver hjälp med laguppställningen och jag har erbarmeligt tråkigt i Värmlandsskogarna:
Ehn-Ljungh-Russell
No brainer. Varför inte spela en kedja som fungerar väl?
Hänni-Bystedt-Rattie
Hänni och Bya hade en del kemi när de spelade ihop förut. De två öppnar upp och täcker upp för Råttan.
Little- Strandberg- Gallo
Både Gallo och Little kan skapa chanser och är bra på att hugga på chanser. Här förstärker de varandra. Strandberg har två målgörare att sätta upp.
Costmar-Maxwell-Törna
Maxwell tar tekningarna. Kedjan skall spela 0-0 (vilket borde passa Maxwell) och äta en del speltid. Mål framåt är bonus.
Tycker Jeppe och Nyberg haft det svårt ihop en längre tid nu. Går bort sig och har svårt att spela sig ur egen zon på ett vettigt vis. Tycker man borde testa Junland+Schira och Hävelid+Jeppe. Tror det kan gynna Hävelid ochså om Jeppe kör lite mer defensivt.
Nyberg får vara 7:e back ett tag och Hultström+Fantenberg vill man helst inte splittra.