Jag vet inte, men är det inte dags att kasta om i kedjorna för att se om man kan få någon sorts kemi. Jag tycker även det är dags att Ehn flyttas tillbaka som center.

Matteau - Ljungh - Rattie (såg lite bättre ut med Matteau i den kedjan men tålamodet är snart slut här som innebär att jag tycker Russel ska tillbaka till 1:a)

Bystedt - Strandberg - Russell

Heineken - Ehn - Törna

Gallo - Maxwell (Costmar vid skada) - Costmar/Weigelt

Sen får gärna Little komma in och vara någon sorts hjälte …

Väntar mig ingen värvning innan Little dyker upp men med honom på plats vill jag se:

Bystedt - Ljung - Russell
Little - Strandberg - Rattie
Gallo - Ehn - Törnqvist
Hänni - Costmar - Matteu

(Maxwell, Weigelt, Ekmark)

• [raderad]

Hänni- Strandberg - Rattie
    //Hänni har varit klappkass sedan andra träningsmatchen. Strandberg är fruktansvärt loj och vek i spelet och Rattie är helt oförmögen att bidra med något alls. Ser dessutom inte ens ut att vilja bidra.( Men sätter man ihop dessa floppar tror jag de kan utvecklas till ett riktigt “suicide squad”//

Bystedt - Ljungh - Russel
    //Bystedt två mål förvisso men har i spelet en hel del kvar att önska. Ljungh har inlett nästan lika uselt som ovannämnda “suicide squad” och Russel har varit helt vilsen. Förra året hade dock Ljungh och Russel stundtals en bra kemi samtidigt som Bystedt ges tillfälle att spela med i grunden bra spelare och mycket istid.//

Costmar-Ehn- Törnqvist
    //Costmar en utav få som faktiskt visat lite inställning och förtjänar därav mer istid. Ehn och Törnqvist experter på att gnugga och kriga men erbjuder inte så mycket mer. Kan förhoppningsvis bli en jobbig kedja att möta.

Matteu - Maxwell - Weiglt
    //Kategori överblivna. Matteu borde egentligen packa väskan efter ingripandet vid 2-6 målet. Maxwell är ibland en hygglig defensiv spelare men ser ofta ut som en medioker lirare i Åkers styckebruk. Weiglt får gå före Gallo då jag tappat allt förtroende för sistnämnda. Var är hans tjurighet och vinnarskalle som man minns från förr?.

Gallo/Wagner

Vid förlust mot Timrå så får Wagner ersätta valfri såkallat proffs från toppkedjan.

Lukkinen Gillar de kedjorna. Hade nog formerat på exakt samma vis. Bystedt har en ungdomlig “fuck you”-mentalitet på något sätt. Verkar helt oberörd av att övriga laget klappar ihop som käglor. Han lirar som en lirare och skjuter från alla möjliga håll. Utnyttja hans spelstil då ihop med våra tänkta toppspelare. Kanske får man Rattie att vakna till liv.

Franckie Burns vill inte bryta de två första linorna efter en macth

Rattie har spelat ner sig i tredje nu efter två sanslöst bleka insatser. Bystedt har i stället gjort sig förtjänt av en plats högre upp. Strandberg har varit klart sämre än Maxwell, även om den sistnämnde bara gjort en match.

Bystedt - Ljungh - Russell

Ehn - Strandberg - Heinieken

Rattie - Maxwell - Matteau

Gallo - Costmar - Törna

NY - Ljungh - Russell

Little - Ehn - Rattie

Bystedt - Strandberg - Törna

Gallo - Costmar - Maxwell/Hännikäinen/Matteau

Dumpa valfri av de sista tre och värva in en riktig LW

• QPR svarade på detta.
    • QPR gillar detta

Matteu-bystedt-rattie

Little-ljungh-russel

Hänni-strandberg-gallo

Weiglt-costmar-törnqvist

Backar:fantenberg-hultström

Junland-petterson

Chira - sjöström.

Flipen Ingen plats för Ehn? I mitt tycke en av de bättre!

Och Junland…………….sätt han på valfritt ålderdomshem! Så här långt sämre än Schira!

Det ska bli intressant att se hur man tänker nästa lördag när Little är tillbaka.

För att han snabbt ska komma in i laget och kugga med kedjekamrater kanske man ska vara så fräck att man inledningsvis parar han med Ljungh och Russell? Det viktigaste är ändå att han snabbt kommer in i en fungerande kedja.

Little - Ljungh - Russell

Bystedt - Strandberg - Rattie

Hännikäinen - Ehn - Törna

Gallo - Costmar - Matteau

Det går såklart att byta plats på Bystedt mot Ehn. Men jag är sugen på att se Bystedt få röja loss med sin offensiva förmåga. Tror att han genom sin storlek och attityd kan göra sig väldigt bra ihop med Strandberg och Rattie.

Som jag ser det så kommer en av bystedt/hännikäinen/matteau petas ner i fjärdekedjan när little kommer in. Alla andra är självklara i topp 3 kedjorna. Hoppas verkligen att bystedt får stanna och någon av hännikäinen/matteau petas ner i fjärde. En av dessa herrar är verkligen överflödig. En finne eller transatlant i fjärde känns verkligen inte värt. Vi har redan gallo i fjärde som ska få en chans uppåt vid skador/svackor etc. Maxwell + Hännikäinen/Matteau känns verkligen malplacerade i denna trupp. Blir inte besviken om maxwell + någon av dessa två skeppas.

Hänni visade ju lite nytta idag men mattaeu är bara dålig

Niklas_H Det vore ju tjänstefel i den högre skolan att degradera Bystedt. Så länge han inte får total soppatorsk. Snacka om bang for the buck. Han ligger just nu (ja, bara 4 matcher spelade) 10 i SHL:s poängliga. Han vinner två viktiga tek idag i anfallszon som vi därefter gör mål på. Han är klok. Han kommer säkerligen ha sina ups and downs men han lär sig. Maxwell och Matteu (som han presterat hittills) är ju no brainers att peta och även göra sig av med för att få loss pengar.

Hännikäinen gör trots allt nytta. En jävla kämpe även när han har dåliga dagar.

Jocke Han ligger just nu (ja, bara 4 matrcher spelade) 10 i SHL:s poängliga. Han vinner två tek idag i anfallszon som vi därefter gör mål på. Han är klok.

Dessutom stabil i egen zon. Ett skapligt plus. Spelar enkelt och städade flera ggr framför Högga.

En sådan talang som visar tecken på att han ska slå igenom, förtjänar lite extra chanser dessutom. Man skulle kunna prova använda honom som ytter i en toppkedja alternativt fortsätta som center i en tredjekedja.

Importbrunkarna är inte värda ett skit jämfört med detta.

Metallica Man skulle kunna prova använda honom som ytter i en toppkedja alternativt fortsätta som center i en tredjekedja.

Vore även fruktansvärt trevligt om man vågade sätta honom mellan Broc och Rattie. Ehn lär inte placeras i fjärde dock.

Som det är nu så producerar Bystedt tillsammans med Hänniken och Törna i tredje formationen. De har varit bra ihop, låt dem fortsätta ihop, det betyder även att de får mindre defensivt fokus från moståndarna på sig än första och andra linan. Tycker det syns begynnande kemi mellan Bystedt och Hänniken.

Så fortsatt center i tredje samt andra PP för vår poängkung.

Strategen Instämmer, Bystedt är den som lyser klarast i dagens gråa LHC. Därtill är den 3e-kedjan klockren och den som funkar bäst av alla kedjor. Centra 3e-kedjan och en fast plats i PP känns som en kanonroll för Bystedt. Tycker också att Hännikäinen gjorde sin bästa match i LHC-tröjan igår…