Vågar man för övrigt hoppas på en sån som Strömwall igen? Får starta säsongen i AHL, frågan är hur sugen han är på det?

Så som madhawk skriver i rubriken “Galna ryktet om Ruohomaa efter onsdagens konflikt i Leksand”. Galet var ordet, klart han inte kommer spela här..

Rpezon Plus att de kanske vill göra plats för Rask. Och att bli av med Ruohomas lön är nog inga större problem, till skillnad mot fallen Matteau och Maxwell för oss.

Just centersidan tycker jag ändå känns helt ok hos oss. Värre på LW, men kan man hitta en bra lösning är ju Ruohomaa exakt den spelartypen jag hade velat ha in när vi istället plockade in Strandberg.

Ruohomaa är vass så det kittlar såklart.

Frågan är om Lyxfällan kan både behålla honom och värva Rask? Känns inte helt givet. Trångt i truppen och trångt i plånboken.

Vore nöjd med vem som helst av de två.

Nu har vi ju ingen kontext till det så det är svårt att ha åsikter om själva händelsen. Men även om jag inte är överdrivet förtjust i Hellkvist så kanske han inte var fel ute här:
“Enligt Falu-Kuriren ska Ruohomaa vägrat delta i en skridskoövning och efter en ordväxling där han skrikit ”fuck you” till Hellkvist skickats av isen. ”

Frågan är hur Ruohomaa är som människa?

Passar han in i gruppen? Det låter i mina öron som det är lite Palve varning där.

Det är klart Björn HELLkvist kanske det är lätt att komma på kant med.

exile82 Kan lika gärna vara någon personlig grej också. Läste även att Ruohomaa har fått minskad istid i PP bland annat.

Det skitnödiga “ingen kommentar” x2 och locket på från Hellkvist kan innebära att allt inte är som det ska iaf. Borde annars vara väldigt lätt att skratta bort en liknande händelse om det inte är några hard feelings.

Åter leksand.

Emil Heineman har gjort en stark insats och överraskat positivt på försäsongen för Montreal Canadiens men enligt The Athletic kommer svensken inte att ta plats i NHL-lagets trupp. Det gör att 20-åringen kommer att spela för Leksand den här säsongen då klubbarna har en överenskommelse om detta.

https://hockeynews.se/articles/25872/

En Ruohomaa in i LHC hade varit ruggigt fint. Alltid haft ett öga till honom utifrån hur han presterat i matcher bland annat mot just LHC. Det hade dessutom skänkt ett annat sorts djup i laget och som får i alla fall mig att se viss spelare falla mer naturligt på sin plats i kedjorna.

Nedanstående är skrivet utifrån att Matteau och Maxwell skulle lämna:

Little - Ljungh - Russell

Ehn - Ruohomaa - Rattie

Heineken - Strandberg - Törna

Gallo - Bystedt - Costmar/Weigelt

Hade även kunnat laborera lite och placera Bystedt högre upp:

Bystedt - Ruohomaa - Rattie

Och istället

Gallo - Ehn - Costmar/Weigelt

Som exempel.

Varför skulle vi ta in en center till när vi redan har 5st?

Från Hockeynews har Björn nu också kommenterat detta ytterligare:

”Mika har haft lite åsikter om verksamheten och så. Han ville ha ett möte om det. Jag var mitt i en diskussion med Carter Camper. Han (Mikael Ruohomaa) kunde inte acceptera att jag var upptagen med annat. Det blev som det blev, säger Hellkvist till tidningen.

Tränaren fick frågor om varför tonläget blev så högt och hur han ser på att Ruohomaa sa “fuck you”.

– Jag vet inte. Han hade en åsikt att han behövde prata med mig. Jag hade uppfattningen att jag pratade med Carter. Jag hade en diskussion med en människa. Då tycker inte jag att man ska avbryta. Det är ett språkbruk ingen ska nyttja. Så är det. Så ska man inte prata med varandra. Varken vuxna eller barn, säger Hellkvist.

Efter incidenten hade Hellkvist och Ruohomaa ett möte där de kom fram till att händelsen inte ska upprepas och tränaren berättar även händelsen är utagerad samt att centern är aktuell för spel i kvällens match mot Brynäs.”

Jag vet inte, förutom sistnämnda att man ändå är aktuell för spel så känns Björns svar som att det faktiskt finns något som stör relationen Ruohomaa och LIF. Rätt talande när han beskriver att Ruohomaa haft ”åsikter om verksamheten” och att han ”vet inte” varför det blev en het ordväxling.

Samtidigt har de tagit in Elvenes, Hrivik och Heineman ansluter. Någon behöver väl lämna?

East

Sedan har det väl dessutom börjats surra om Max Verroneau, som väl blev nedskickad till AHL av San José. Han har väl ett fortfarande aktivt kontrakt med LIF som är på paus just nu.

Jäklar vad det ska värvas här! Finns substans i det eller var inte det senaste att ”vi är nöjda med det vi har”?

HOCKEY Den här gången var det dock att Höken skrivit om det, att det är ett rykte att LHC är intresserade.

alfie

Jaha ok, hade helt missat det. Då förstår jag varför vi är igång igen. Tack 🙂

Känns ytterst osannolikt att Ruohomaa skulle lämna leksand. Tror bara det är nonsens.

Var med på matchvärmningen idag så nog bara att glömma