Schwartzen Kör på, bättre att få ett smakprov innan. Tack vare PJ, hade pajen bestämt själv hade han signat upp någon på 6 år

Väldigt träffande kommentar. Jämför situationen med Nyberg, som också kom hit när vi hade åkt på en drös med skador samtidigt som han också hade bänkats och hamnat utanför laget i Brynäs. Där slungade man dit ett treårskontrakt omedelbart.

Tack och lov föll det väl ut enligt mig då Nyberg är en väldigt stabil och kompetent back utifrån den roll han har fått. Att däremot signa rejects på treårskontrakt innan man sett de prestera här kan ju vara mindre lyckosamt.

Metallica Sen är väl skillnaden att Nyberg är en back som Klas haft tidigare och ville ha i laget igen medan situationen nu är helt annorlunda. Jag tycker oavsett att det är klokt att hålla i kulorna lite istället för att panga iväg dem på en back. Nog för att det börjat se bättre ut bland forwards, men den offensiva slagkraften har ännu inte varit så lysande att en forwardsvärvning inte skulle vara välkommen den dagen man konstaterat att Matteau och/eller Hännikäinen inte riktigt bidrar som man hoppats.

Kjellman Sen är väl skillnaden att Nyberg är en back som Klas haft tidigare och ville ha i laget igen medan situationen nu är helt annorlunda.

Ja det kan jag förvisso köpa.

Blir intressant att se hur Ekberg står sig iaf, möjligt att han har ett lite stukat självförtroende med tanke på situationen. Förhoppningsvis har han något att bevisa istället.

Var det inte Ekberg Sanny och Svensson pratade om förra eller förrförra avsnittet? Någon som minns vad de sa?

Victor Rask fick ett provkontrakt för någon vecka sedan men släpps nu helt från Columbus.

Lär väl börja blicka mot Sverige och Europa? Känns inte som att han blir kvar i nordamerika iaf.

Nu hade det varit läge att dumpa några överflödiga importer… Vad tror @Anonymous5 😅

Metallica

Haha, tänkte precis in och skriva att Columbus valde att avsluta hans ”try out” och han får därmed lämna klubben. Tror att det blir väldigt svårt att hitta någon annan klubb då detta sågs av vissa som en sista chans att få upp intresset från någon NHL-klubb. Jag instämmer därmed i att det kan vara aktuellt att han börjar blicka mot Europa.

Leksand börjar väl bli rätt tjocka på forwardsidan i och med Hrivik in, Elvenes in och Heineman sägs väl vara på väg tillbaka. Man kan ju dock aldrig räkna bort Schweiz då det kan finnas lag villiga att värva ”en extra” eller att man fått skador.

Jag har ju dock proklamerat mitt starka intresse för Rask och hoppar gärna på ”hype” tåget ännu en gång 😂👍🏻

Gabbe C känns ju långsökt.. han tränade med Rögle i somras.

• Ndur svarade på detta.

PuckOut Och Bristedt sommartränade hos oss…

Har ingen aning om Gabbe C öht kan bli aktuell för oss, men just sommarträning med en klubb är, uppenbarligen, inte så bindande. Han har väl hus eller nåt i Halmstad, så att träna med Rögle på sommaren är väl smidigt.

Det som gör det långsökt för mig är att han tjänar 4.3 mille bara på att spela i AHL. Med en teoretisk chans till NHL-spel.

Vet inte vad vi ska locka med där. Halva priset på hamburgaren LHC-pucken.

MrMadhawk skriver följande på sportexpressen, Direkt när nyheten kom ut igår att finländaren Mikael Ruohomaa och Björn Hellkvist ska ha haft ett bråk i samband med Leksands onsdagsträning så tog ryktena fart. Ett av dessa är att Linköping ska vara intresserade av att knyta till sig finländske stjärnan om det utmynnar i en brytning med Leksand.

Ruhooma eller hur det nu stavas hade jag tagit alla dagar i veckan. Riktigt spelgeni och duktig på att hålla puck. Skulle säga att det är exakt den forwardstypen vi saknat sen Olimb. Även om Olimb höll i pucken för mycket istället.

Känns inte heller helt omöjligt att Ruohoma lämnar Leksand. Elvenes tog dom in nu plus att Heineman skickas tillbaka till SHL. Blir ganska fullt på forwardsplatserna.

Saxat från knätoffsarnas forum

“Det vore oerhört trist om vi tappar en toppcenter i det här läget! Råmas kedja har varit den enda som funkat klockrent hittills. Hoppas detta inte stämmer.”

“Håller helt med! Tror och hoppas det inte stämmer, toppcenter i ligan. Vore förödande att tappa honom!”

Hockeyn han var bäst i Leksand dom matcher ja sett mot oss ! Ja tack på den