Niklas_H kung, minns när jag gissade att du var jockiboi😂

Det känns både lite roligt och halvt förolämpande.. Mina fördomar säger väl att han kanske inte skriver så analytiskt och grammatiskt korrekt. Men vem vet. Förmodligen är han en vassare skribent än både Dicken och Bergsten som ändå får betalt för att skriva ren dynga.

Hudon vore välkommet. Kan tänka mig att många lag bara i SHL lär vara där och ställa frågan. Annars kanske Agostino flyr från Putin till slut.

Metallica

Om jag tolkar CapFriendly på twitter korrekt så plockade inget annat NHL-lag upp Hudon vilket innebär att han blir (?) nedskickad till AHL och Colorado Eagles.

Anonymous5

Frågan är om Hudon är sugen på att harva i AHL en säsong till med en relativt blygsam lön. Skulle väl kunna tjäna det dubbla i SHL och dessutom en attraktiv liga med ett stort skyltfönster till NHL.

Frågan är ju ochså hur pass stort intresset är ifrån LHC:s sida i nuläget eller om man är nöjd med truppen som den ser ut nu. Nog skulle det behövas något mera spetsigt tycker jag och kan inte bara sätta allt hopp till Little. Finns det pengar och om Hudon är intresserad av ett äventyr borde man ta chansen medans den finns. Långt ifrån säkert att det dyker upp något bättre senare på säsongen.

Bowmore

Ja! Värva Hudon förfa-an!

Vi borde göra en gemensam aktion på hans sociala medier. Alla borde följa honom och skriva att hela Linköping älskar honom!

Bowmore
        Faktum är att han med sitt kontrakt hos Colorado lyfter $400,000 vid spel i AHL, jämfört med i fjol då han signade med Tampa och endast lyfte $250,000 vid spel i AHL.
        Tror inte han är särskilt missnöjd med det och lär väl ha fullt fokus på att försöka ta sig in i NHL och Colorado denna säsong.

Rob

Aha! Ja, då är det ju bara att glömma att han skulle komma hit.

Kolle42 nu har jag visserligen dolt dina inlägg, men blev nyfiken när du verkar ha hittat ett sätt att reta upp andra, så jag var tvungen att kolla vad du skrivit. 😉

Jag antar att du är sarkastisk, eller ser du ingen skillnad på det som hände nu, och då?

exile82 Kolle är kanske lite otydlig men har helt rätt i vad han far efter. Kriget som just nu pågår mellan ryssland och ukraina inleddes redan 2014 när ryssland annekterade krimhalvön. På den tiden var det ingen som såg något problem med att spela i KHL, trots att det var en högst olaglig krigshandling. Ryssland blev ett ont land först 2022 verkar vissa se det som och kriget inleddes först då.

Något som är ännu mer oroande är att nästan 7% av Sveriges invånare röstade för kommunismen i senaste riksdagsvalet. Försök att smälta det. Cirka 700.000 av 10 miljoner i detta avlånga land.

Vi har inte plats att rekrytera någon ny spelare i dagsläget.

Weigelt, Matteau, Maxwell saknades senast och nu ansluter Little. Ekmark och Wagner gick in senast.

Skulle vi skeppa Matteau och Maxwell som många vill så har vi fortfarande fullt i våra olika kedjor. Little kommer att gå in i topp 2 och ersätta Wagner/Gallo från senaste matchen. Skulle vi få in ny spets så pushar denne ned Ehn som i sin tur kan betyda att Bystedt får mindre speltid. Vill vi det? Nä, inte jag. Bystedt bryter mönstret och spelar med mer pondus än vi kan begära.

För att exemplifiera hur full vår lineup är:

Little-Ljungh-Russel

Ehn-Strandberg-Rattie

Hänniken-Bystedt-Törna

Weigelt-Costmar-Gallo

Utanför: Maxwell, Matteau, Ekmark, junisar.

Tar vi in en spets så åker ytterligare en spelare utanför. Harmonin i truppen får sig en törn eftersom äldre spelare hamnar utanför truppen.

Vi får inse att vi av speltidsskäl och ekonomi inte kan ta in någon ny spelare innan vi blivit av med några.

Sedan hoppas jag inte man parar ihop Little-Ljung det fungerade inte förra året.

Strategen Man får räkna med skador i truppen som någon form av ofrånkomlig verklighet. Det är ganska få matcher på en säsong där man har 15 av 15 forwards tillgängliga. Speciellt i LHC:s fall de senaste åren.. Standard är ju att det alltid saknas 2-3 gubbar. Precis som idag. Och förmodligen i december.

Däremot stämmer det att man behöver dumpa Matteau och/eller Maxwell ifall det ska värvas.

Mycket handlar väl om hur mycket man tror på att Ehn ska göra det tillräckligt bra som en toppforward i andrakedjan. En spelare som aldrig någonsin har gjort mer än 18 poäng en hel säsong.

Metallica Stämmer men om både Matteau och Maxwell skulle lämna så har vi Ekmark och junisarna kvar som kan hoppa in i fjärde.

Gillar Ehn men är som du skriver ingen stabil poängspelare, men han kanske kan komplettera två andra?

Min poäng är att vi just nu inte har plats eller ekonomi för en värvning till.

Metallica

Spets - Ljungh - Russell

Little - Strandberg - Rattie

Ehn - Bystedt - Törna

Hännikäinen - Costmar - Gallo

Ekmark, Weigelt

Ett tidigare förslag på kedjeformationer. Man kan få in en spetsspelare, bibehålla Bystedt som tredjecenter och samtidigt låta Ekmark etc få istid (skador är ofrånkomligt).

Ekonomiskt är det upp till Pajen att göra sig av med Matteau utan att vi får stå för hela kalaset. Förmodligen betydligt enklare idag än om tre månader när hans värde på marknaden har kraschat helt.

ja det är solklart att Maatå och en maxwell som knappt spelar inte tillför truppen något. Med dessa 2 ut borde det inte vara några problem med en spelare in och då spets. skador kommer…

Anonymous2 Kan du inte leta vev någon annanstans än i Sillytråden kolle?

Leta vev skulle jag inte kalla det. Svaret till mig var angående KHL-situationen och fruktansvärt offtopic.

Anonymous6 orkar fan inte med dig

Förstår att det blev jobbigt nu.

Lokalpatrioten Är du helt galen?!!!

Vissa skulle nog säga det. Nu lär han ändå inte bli aktuell men Calof var trots allt PPG i vår liga för bara 1,5 år sedan.

sopalb 🙄seriös lr

Ja, det är jag. Vad vill du?

exile82 nu har jag visserligen dolt dina inlägg,

Jo, du har sagt det. Egendomligt att jag sporadiskt får notifikationer att du gillar mina inlägg om jag nu ignoreras.

Niklas_H Kolle är kanske lite otydlig men har helt rätt i vad han far efter. Kriget som just nu pågår mellan ryssland och ukraina inleddes redan 2014 när ryssland annekterade krimhalvön. På den tiden var det ingen som såg något problem med att spela i KHL, trots att det var en högst olaglig krigshandling. Ryssland blev ett ont land först 2022 verkar vissa se det som och kriget inleddes först då.

Något som är ännu mer oroande är att nästan 7% av Sveriges invånare röstade för kommunismen i senaste riksdagsvalet. Försök att smälta det. Cirka 700.000 av 10 miljoner i detta avlånga land.

Okej, Rysslands annekterade av Krim 2014 var givetvis olaglig. Och de borde ha fått mer skit för det. Helt enig.

Men menar du på fullaste allvar att det är märkligt att världen vänt sig mer emot Ryssland under 2022 än 2014. Jag antar att du och @Kolle42 vet att det var 3 soldater (och inga civila) som dog under annekteringen. 3 (!) soldater. Jämför det de terrorbombningar som sker varje timme sen 24e februari, alla tillfälliga tortyrkammare, alla sexuella övergrepp på barn och vuxna etc etc etc.

Lägg då till att både Mange och Tony komm tillbaka INNAN annekteringen.

Att så många röstar på vänstern är helt orimligt många, jag håller med dig. Men vad i hela världen har det med Kolles inlägg att göra?

Sammanfattningsvis, det är inte konstigt att Ryssland blev en skurkstat först 2022. Eller?

alfie Kan man göra så? Genidrag!

Mindre frustration på daglig basis!

Vad har stora nordiska kriget med det här att göra…?