Kjeppkinesen Hörru, inget jävla ryggdunkande!
Silly Season 2022/2023 - Diskussionstråd
Nyförvärv - Ljungh - Rattie
Little - Strandberg - Russell
Ehn - Bystedt - Törna
Gallo - Costmar - Weigelt/Ekmark
Maxwell ryktas bort. Bra. Hitta lösningar åt finnen och Matteau också. Vi kan inte ha 3 importer längst ned i hierarkin som sänker stämning och stjäl istid från våra egna.
Kan acceptera om 1 av dessa blir kvar. Möjligt att man lyckas dumpa Maxwell och finnen iaf.
Metallica +1 på det. Dumpa Maxwell och Hänni. Behåll Matteau då han inte lyfter alltför mycket. Maxwell är nog mest angeläget att dumpa p.g.a. lönekostnaden (har för mig att den var ganska hög).
Ut
Maxwell
Hänni
In
Loui
En sniper
Loui ersätter Maxwell och snipern ersätter Hänni. Matteau är kvar och får stå för det hårda spelet (vilket han iofs inte gjort än, men som han bör ha i sig).
Vi plockar in 2 brunkare i Matteau och Hänni, en Strandberg där status är lite oklar, Hultström och Rattie som snipers och en Fantenberg som är klass.
Detta anser någon/några är tillräckligt för att kasta bort hela jävla fundamentet från förra säsongen som man äntligen såg lite glimtar av efter katastrofåren med Tommy och Bert. Spelartyperna Rattie och Hulta behövs men vad spelar det för jävla roll när man inte fyller på med spelfördelare av klass?
Det är så urbota korkat att jag blir konspiratorisk till om det är någon överenskommelse med sponsorerna att man måste bli ett sexigare lag att kolla på. Oavsett vad så kommer priset bli att vi gör vår sista säsong någonsin i SHL.
[raderad]
Ring HV och försök byt bort Hänni mot Elvenes som av oklar anledning är petad. Om två/tre omgångar så vet hela ligan vilken flopp finnen är. Agera snabbt!
- Redigerad
Om nu målet var att vi skulle vara elakare så har det inte lyckats. Vi är blekare än någonsin. Russel och Ljungh krigar, Fanta pangar på och Schira likaså (med delvis lyckat resultat). Strandberg är mjukare än mjukost, Hänni och Matteau lyfter ju inte riktigt. Bra hitrate på värvningarna Saknar Lantosi.
I en intervju (kan ha varit ståplats-pod) säger Ljungh att Heineken kan bli en favorit hos fansen. Det måste väl finnas något där isf? Hade Rattie satt ribbskottet mot Örebro, hade vi satt några av de extremt bra lägena igår, så skulle vi inte vara lika upprörda.
Broc kommer in, det finns pengar kvar.
Saker kommer hända. Jag har noll förtroende för Pajen och den förra styrelsen (bara Rynnäs-affären räcker egentligen). Men klart som fasen att alla även inom LHC ser att saker måste hända.
BringBackMullen Klart de ser det, problemet är att kompetensen till att värva rätt spelare uppenbarligen inte finns. 9 matcher spelade och vi har flera nyförvärv som troligtvis inte platsat i allsvenskan. Klart som fan vi blir ett stryklag då.
Väntar med spänning på rykten om spelare in eller ut från oss. Florerade ju rykten redan innan sommaren om att Maxwell önskades försvinna. Vilket lag kan tänkas vara intresserade? Inget i SHL iaf.. Någon som vet vad som saknas Hävelid?
Fast så här med lite distans…
Örebro - LHC: Vi är det bättre laget de sista 50(!) minuterna. Utvisningar gör att vi förlorar.
LHC - SAIK: Vi är sämst och blir totalt överkörda.
Timrå - LHC: Vi är det bättre laget över hela matchen och har typ dubbelt så hög xG som Timrå. Sämre målvaktsspel, utvisningar och ineffektivitet gör att vi istället förlorar.
Vi borde haft med oss 5-6 poäng från de första tre matcherna. Sparkapital i massor spelare, i spelet i sig, målvaktsspelet, Little på ingång. Det här borde fan reda ut sig. En jättekonstig optimism infinner sig så här på fredagen. Jag tror vi vinner imorgon med 4-2.
Hur ska man formera kedjorna imorgon, ändringar eller fortsätta som mot TIK?
Hockeytröjan Fan så positiv du är, och du säljer in din optimism på mig.
Skämt åsido, jag ser samma sak. En ribbträff ifrån 3 poäng mot Örebro, och ett helt okej spel i övrigt. Mot SAIK var vi inte ens nära och låt gå för att allt inte sitter än.
Mot Timrå var vi väl inte speciellt bra, men det var inte Timrå heller. Vi borde kunnat ha fått med oss någon poäng.
Problemet är väl att vi kommer från en löjlig försäsong där självfötroendet är i botten. Vi hade behövt vinna lite mer. På det stora hela är det kanske smågrejer som man behöver skruva på, men som ger stor påverkan på spelet till vår fördel. Jag vet inte.
- Redigerad
Hockeytröjan Väl talat.
Har personligen en förhoppning kring att LHC:s årliga “fullständiga ras utan tecken på ljus i tunneln” den här säsongen dök upp redan i september. När det är överstökat så börjar man bygga på trovärdiga insatser.
Annars är man mest van vid att det sker i januari-februari, när alla drömmer om slutspelsplats och det resulterar i att varje match istället handlar om poäng för ren överlevnad och att undvika ett kval. Kan det vara så att dippen med stor d istället startade omedelbart med typ 10 raka torsk?
Vem vet. Av någon anledning måste det här laget alltid hamna på absoluta botten innan spelarna börjar agera som ett lag. Samma visa varje år. Men sluter man samman och undviker att dippa sönder i vinter istället kanske man hinner accelerera i tabellen för ett första play in på lång tid.
Hockeytröjan Jag är trött på att vända på siffror hit och dit för att hitta ljusglimtar, vi har hållt på så här i 10 år nu och försökt intala oss själva att det ska vända. Vi är ett förlorargäng, säsong efter säsong. Det är fakta.
X-(:)-X-y Lite så. “Om det hade gått si, eller om vi hade gjort så. Om pucken studsat rätt eller om bara ribban varit nån millimeter högre” etc.. Sånt där har vi fiskat efter år efter år nu. Hör vad du säger Tröjis och min ingenjörshjärna dras automatiskt mot vår låga PDO eller relativt bra xG/xGA som nån slags snuttefilt men är så jävla trött på’t nu. Jag har gett upp. Nu får de ta och gå ut och börja vinna hockeymatcher, konsekvent dessutom.
Fan fan fan! Så jävla trött på skiten. Har inte bott i Lkpg sedan slutet på 80 talet. Ser max en hemmamatch och fyra skånematcher per år, men övriga på cmore. Varför forsätta att utsätta sig för detta!! Tänkte igår att nu får det fan vara nog. Men likt förbannat sitter man klistrad framför tvn i morgon kl 15. Måste vara lättare sluta röka än sluta glo på CLUBEN!!!
Jag hör er! Har känt exakt sådär sedan första eller andra träningsmatchen. Nåddes av en strimma fredagsoptimism av oklar anledning. Vinner de inte imorgon är jag åter med i ert gäng.
Hockeytröjan Nåddes av en strimma fredagsoptimism av oklar anledning
Bara släpp den känslan! Allt är skit!