Jag säger nog nej tack till bredd, jag också. Bara spets som gäller nu

Anonymous6 @Matematikern

Som vanligt är väl det mesta en gråzon, få områden i livet som är svartvita.

En lämplig mix av känslor (hjärta, intuition, erfarenhet av individer etc) och vetenskap (utbildning, kunskap och akademisk kompetens) tror jag är bäst i alla sammanhang.

”VETENSKAP OCH KONST”. (KTH)

Tänker osökt på sjukvården där många läkare har en mycket strikt vetenskaplig (sannolikt på goda grunder) syn på sin yrkesutövning där patienten mer är ett objekt, medan en sjuksköterska har en mer grund medicinsk kompetens (än läkaren) men betydligt mer känsla för individ, omvårdnad och omsorg. Tillsammans är båda lika viktiga för patienten. (Sorry om jag trampar någon i yrkesgrupperna på tårna nu… ☺️).

Tror det gäller för framgång i idrott också.

Det finns ett begrepp som jag inte kommer ihåg riktigt nu..
    Det handlar om den knepiga psykologin om att våga överge en en stor investering, relation, sitt båtintresse.. you name it.

Någon har lagt ner fem år av sitt liv och studieskulder på det för att studera till gymnasielärare. Sen kommer denne person på att den mycket hellre vill jobba i fiskdisken på ICA. Vilket yrke ska hen välja? Matematikern säger gymnasielärare? Jag säger fiskdisken!

Sillen medan en sjuksköterska har en mer grund

Jag åker och kollar prostatan varannan månad. Inte för att det behövs utan för att sjuksyster Gunillas pekfinger kittlar störtskönt i kistan.

Jag tycker den nya finnen (@Lukkinen har du kommit på något smeknamn än?) verkar riktigt spännande! Helt rätt spelartyp. Ett stort plus är att han verkar supersocial och vältalig. Det ligger ju annars inte i finnarnas DNA .

Stör mig dock på att han ser ut att jobba på något tech-bolag uppe i Mjärdevi snarare än att vara en forward som inte tar omvägar när han ska in på kassen.

Med det sagt ser jag också glaset som halvfullt där!

Hockeytröjan Stör mig dock på att han ser ut att jobba på något tech-bolag uppe i Mjärdevi snarare än att vara en forward som inte tar omvägar när han ska in på kassen.

Håller med! Jag trodde det var fel spelare när jag först såg honom. Hans profil stämmer verkligen inte överens med utseendet.

Nästa värvning lär vi nog inte få förrän NHL-slutspelet är slut. Eller vad tror ni?

Lukkinen Jag tycker tvärtom. Allt Bert-tugg har förgyllt våra trådar. Vi har tillsammans börjat läsa studier i lagidrott och tillsammans blivit en klokare och mer bildad församling. Det är banne mig inte kattskit.

Med det sagt så är ju just han tyvärr inte aktuell i den här sillyn (vad vi vet), men lärdomarna från den storyn hoppas jag definitivt är med!

I min värld kan stjärtilainen(hockeyröv)/snärtilainen(handledare i krysset) bara bli flipp då jag inte har några som helst förväntningar på honom. Är han något bättre än Jimmy är det godkänt i min bok.

Sista värvningen måste vara en håll käften värvning ala Frk, Strömwall, Vrana, Ryfors för att man ska känna sig helt nöjd den här sillyn med tanke på hur andra lag rustar. Men nog ska det bli spännande i september.