Wow! Spännande. Varifrån har ni fått den informationen?
Silly Season 2022/2023 - Diskussionstråd
Jävlar vad fint! Där får vi in ett stycke spelskicklighet på backen. Junland kommer inte vara tokensam längre!
Så där ja, då kan vi skriva av Modigs då.
Fina nyheter! Exakt vad vi behöver - spelskicklig back, rightad och ett ständigt hot i PP. Perfekt!
Med Jeppe, JJ och Hultström kan vi ha en toppback på isen 100% av matchtiden och det blir en mer skyddad miljö för Hävelid att utvecklas i. Älskart!
Bara Dahlbeck kvar då så kan vi matcha:
Dahlbeck - Hultström
Junland - Pettersson
Nyberg - Hävelid
Lindroth (Myrenberg)
Det där ser fan inte dumt ut!
Det här känns riktigt bra! Förlängning på Östman, långtidskontrakt till Ljungh och nu Hultström tillbaka på långtidskontrakt. För en gångs skull signalerar vi på allvar utåt att LHC menar business igen! Nu satsar vi, vi SKA uppåt! Det är i dagsläget en viktigare signal för sponsorer och andra tänkbara värvningar än om vi skulle lyckas knipa den sista play in-platsen. Med det sagt går vi förstås för den ändå!
Att Hultström kommer in måste ju betyda att Schira och/eller Eddie försvinner?
Lukkinen härligt!
Någon som har koll på hur hultström utvecklats senaste säsongerna?
Vill minnas att han i DIF var kanon framåt men ren livsfara bakåt
Hoppas man bryter med Lindroth dock !tycker han bara gått bakåt i utvecklingen .sen även om jag gillar schira ,så har jag svårt att se att han blir kvar ! Men jättekul att pajjen hugger på hultström !helt rätt ’!in med dahlbäck också
Lindroth har varit en besvikelse den här säsongen, det håller jag med om. Dock är han fortfarande rätt färsk på SHL-nivå och man skulle kunna gissa att det i hans fall rör sig om det berömda tuffare andraåret. Killen har potential. Jag ser honom gärna kvar men han får starta som 7:e back och därifrån jobba sig uppåt.
- Redigerad
Finfint värvning. Välbehövligt eftersom Junland fått dra ett så enormt tungt lass offensivt.
Intressant tråd från betterthanamonkey. Hultström väldigt ofta förekommande i säsongens lag i game score.
Lukkinen fast tredjeåret då
Tycker Lindroth saknar spelförståelse och det är väl ett genomgående tema med årets backbesättning. När Junland är borta är det i princip bara JP som tar kloka beslut och slår bra passningar. Att jag har den känslan gör också att jag inte tror så mycket på Lindroth på lång sikt. Man kan alltid träna sig till att bli snabbare och starkare, men att plötsligt få ett bra hockey sense känns mer osannolikt.
LaumannBingo många lär säkert slita sitt hår över Hultström även denna gång, men det hör ju till spelartypen. High risk, high reward. En sån som t ex Nyberg gör inte så mycket misstag men så händer det ju ingenting framåt heller. Ingen slump att Hultström är den spelaren (backen?) med högst snittgamescore genom hela 10-talet (enligt nån tweet från BTAM i höstas).
Bra synpunkter och egentligen svårt att säga emot. Har dock en magkänsla kring Lindroth som säger att han har mer att ge. I vilket fall som helst ser jag att det finns mer angelägna kontrakt att avsluta i förtid än just hans. Tveksamt att vi har råd att köpa ut alla som inte motsvarat förväntningarna. I min bok går han tex före både Schira och needless to say Cronholm som båda också har gällande kontrakt nästa säsong.
- Redigerad
alfie Håller helt med om att man får ta defensiven för vad den är om men får ut mycket offensivt.
Samtidigt blir ju det offensiva inte värt så mycket om man är inne på mycket mål bakåt.
Därför jag frågar för jag har dålig koll på Hulta. Att han är bra offensivt vet vi men hur är han defensivt? Är han bra, skaplig eller dålig i defensiven?
Kolla en sån som Bengtsson bra framåt men bidrog även defensivt trots övervägande offensiva kvaliteter
Jag vill påstå att om en spelare är inne på 10 mål framåt men 15-20 bakåt pga dålig defensiv så är inte dom offensiva egenskaperna värda lika mycket