Metallica Östman kan vara kvar som ass

Tveksamt om det är en bra lösning. Man behöver vara otroligt prestigelös om man som chef ska nöja sig med en lägre plats i hierarkin, och ska man göra en tränarförändring så vill man ju inte ha kvar den gamla rösten i omklädningsrummet.

Vi har sparkat så många tränare nu att jag är övertygad om att det inte är där skon klämmer. Vi behöver kontinuitet. Men samtidigt får det ju inte se ut så som det ser ut nu. Jättesvårt läge då jag gillar Östman. Jag tror det är Pajen som måste bort jag.

Det är ju fan pinsamt att vara LHC supporter just nu . Vi har inget anfall spel vi ser rädda ut och det här nya fantastiska Oskarshamn uppspelt är ju totalt värdelöst. Man saknar ju gubbar som Andrew Gordon o Sebbe Karlsson som vissa lite hjärta för klubben nu har vi liksom Lego soldater som ty rattie och ben maxwell. Något måste ju hända i veckan för så här kan det inte se ut.

Renegade_swe Har svårt att köpa resonemanget om att vi har mer “legoknektar” nu är föregående säsonger?
      Har inte årets upplaga väldigt mycket anknytning till LHC? Det är ju alltid några nordamerikaner med i laget.

Kommer ihåg när vi hade Gordon och Sebbe med i laget i slutet av deras tid här och det var liknande inlägg som vi ser om Junland m.m. nu. Alltså att de är slut och måste bytas ut snarast.

Detta lag ska ju om något stå upp för klubbmärket och kriga som fan med tanke på anknytningen. Nu ser det bara håglöst ut, alla är rädda och ingen vågar ta tag i det.

Kjeppkinesen Vi behöver kontinuitet. Men samtidigt får det ju inte se ut så som det ser ut nu. Jättesvårt läge då jag gillar Östman. Jag tror det är Pajen som måste bort jag.

Pajen behöver lämna, vilket han också ska göra efter säsongen enligt rykten här inne. Men påverkar det verkligen spelet på isen idag? Det är ju en klen tröst att Pajen flyttar om vi fortsatt är sämst i ligan om tre månader.

Räcker det med att värva en spelare för att ändra på detta? Man har förlorat 15 av 18 matcher sedan augusti. Möjligtvis om man kan klona en Jagr från -95 smittar det av sig på hela laget. Men det krävs nog ett flertal förändringar, inte minst på ledarsidan.

Franckie Burns känsligt att byta mitt under säsong?

Jag tycker att rådande läge (som fått pågå alltför länge) innebär att INGA åtgärder kan anses vara för känsliga. Det behöver röras om rejält och det per omgående. Börja med KD, helst i morgon.

Magkänsla Vi behöver en Roy emellan Broc o Ty

Ja, just nu har vi Maxwell där som med handen på hjärtat borde varit ivägskickad nu eller åtminstone 13:e forward. Ljunghs skada och hans usla form inledningsvis den här säsongen har varit jobbig för oss.

Lukkinen Precis så. Andra lag följer och utvecklar sina lag kontinuerligt. Exempelvis Malmö som väljer att bänka en av sina tilltänkta stjärnor. Vi envisas med att spela vidare med en handfull spelare som inte lever upp till sin roll.

Det måste ju verkligen göras något nu.. är ju helt sinnessjukt annars. Helt utmattande att heja på detta lag, vaknade upp och är fortfarande förbannad på detta handlingsförlamade skit, KD sitter där på sitt kontor och säger inte ett knyst och pajen ser man inte ens röken av och den så kallade sportchefen man värvade är också katastrof. Denna styrelse måste ta obekväma beslut men där är det också inavel och vem är ens den där trädgårdh. Nae, ren och skär katastrof

Att hitta en LHC spelare i poängligan är ungefär lika lätt som att hitta en krönika i Aftonbladet som ser något positivt med nya regeringen.

Svårt att förstå hur Pajen och Jakobsson inte förstod vikten av att få in en till kreativ spelare som kan göra poäng inför säsongen, istället plockar man in Mattååå…

Johansson96 jag säger nej för han kan tyvärr inte hantera det. Finns ingen som helst logik i hans ” spelsätt ” som ingen verkar fatta så nej, fungerade inte förra året och inte nu. Sämst offensiv förra året och sämst nu med

Jacke Rätta mig gärna om jag har fel, men Pajen hann väl göra alla värvningar innan Jakobsson?

Schwartzen Tyvärr måste jag säga att jag håller med dig, även om jag gillar Östman skarpt.

Jag tror på att lyfta upp Montén som HC … kanske passar ”hans” spelsätt bättre?

Johansson96 Det vet nog ingen här. Kan ju va så att Cluben och Jakobsson varit i kontakt länge och att han haft ett finger med i spelet. Går nog inte att stirra sig blind på vilka datum olika saker offentliggjorts.

Inklusive försäsong har det spelats 19 matcher där vi tagit tre stycken 3-poängare. Totalt odugligt!

Vi har på dessa 19 matcher, - 30 i målskillnad, MINUS TRETTIO.

Innan säsongen visste alla att SHL skulle bli bättre än på länge, vi behövde verkligen spets, insåg åtminstone delvis allvaret och värvade Rattie. Där och då trodde jag att de fattat, men inte detta året heller.

Sista två platserna togs av Matteu och Hänni, ingen av dem ska spela i SHL och allra minst ta de två sista platserna från riktig spets. Tjänstefel!

Vi har även denna säsong ett för svagt och trubbigt lag, ännu ett år ett alldeles för skadekänsligt lag. Varför lär de sig inte? Det är något vi alla ser, men inte de som bygger LHC.

Blir deprimerad av detta, att de år efter år misslyckas med samma sak och ändå får sitta kvar. Hockey handlar om att vinna, vi har aldrig vunnit någonting och kommer inte heller göra så länge det ser ut så här i vår förening.

Fy fan vad trött jag är på det, ingen publik heller så ekonomin kör de i botten med ett lag som är lika underhållande som att betala skatt.

Ni dödar Cluben

X-(:)-X-y

Den faktum att man inte lyckas pricka rätt med de saker som man såg från föregående år, bland annat avsaknaden av spelande poängspelare, är anmärkningsvärt. Att man dessutom nu fortsätter ha attityden utåt att ”Nix, vi kollar inte efter förstärkning” blir ju då provocerande. Om man inte väljer att värva så måste det ha andra anledningar som man inte vill kommunicera utåt så som att ekonomin är väldigt illa ute.

Man pratade inför säsongen om att man värvat mer spelare som ska kunna bära det spel som man vill efterleva. Centermässigt har man gjort ett bra försök med Stranderg, att Ehn fortfarande inte försökts på sin C-position igen, är för mig märkligt. Att man sedan inte ser bristen i att ha spelskickliga forwards på kanterna är för mig åter anmärkningsvärt. Rattie kan få mycket skit bara för han inte öser in mål, men värvades det verkligen någon kompletterande spelare som var kompatibel med Ratties spelstil? Det är ju här ett sådant beslut som att inte behålla Lantosi blir högst märkligt, när inget annat liknande eller bättre värvas in. I Lantosi hade man i alla fall haft en spelare för 2, 3 kedjan som kunde hålla i puck, spelfördela samt ha fart.

Ja, man blir väldigt bekymrad och ledsen över att man som supporter varje säsong får hoppas på övre makter för att klara sig kvar.

Mitt största problem med laget är avsaknaden av tempo i alla delar av banan. Så många gånger jag suttit och förundrats över hur det kan vara så extremt passivt, stillastående och avvaktande försvarsspel. På samma sätt förundras jag över hur långsamt och sökande anfallsspelet är de (extremt) få gånger som det har etablerats ett tryck i anfallszon. Bortsett från kontringar/powerplay är det så mycket spel på utsidan och längs med sargen därför att det ska hela tiden sökas den avgörande cross-passningen som leder till öppet mål (som ändå missas för vi saknar snipers). Statiskt spel som är så förutsägbart att det går att läsa redan innan man kommit in i offensiv zon. “Så länge vi har pucken kan inte motståndaren göra mål” verkar vara mantrat som i anfallszon samtidigt som “det ser ut som att jag står i vägen för passningen/skottet så det kommer inte här” är filosofin i försvaret.

Minns senaste gången jag var förundrad och imponerad över snabbheten och tempot i Linköpings passningsspel/anfallsspel. Det var hösten 2017 under Tommy Jonssons ledning innan det gick utför även där och Johan Södergran gjorde mål efter rappt klapp-klapp spel mellan honom, Brodecki och en tredje gubbe som jag inte minns.

Vi är ju kända av att plocka flopp spelare från andra lag. Så varför kan vi inte bara plocka in Palmu och Vesalainen. För dem kommer väll släppas av vardera lag snart. Palmu är ju egentligen en poänggörare. Så om vi skulle plocka in honom och få igång han. Så kan han bli riktigt bra. Och Vesalainen är en brunk som kan göra lite poäng. Så att plocka in han i tredje-fjärde hade inte jag klagat på. Men om vi tar hit dem så kommer inte det att hjälp dem stora luckorna vi har. Men det hade blivit bättre tror jag.

Magkänsla

Jag kan instämma och förstå din tanke här, och det som hade talat för succé är det faktum att mid-season värvningar av rejects har fått bra utdelning i Cluben. Kanske hade Malmö godtagit (haha) en deal med Matteau, ser Vesalainen som en liknande spelarfigur men med mycket högre uppsida rent offensivt. Han kan dessutom (enligt EP) lira RW.