East

Sedan har det väl dessutom börjats surra om Max Verroneau, som väl blev nedskickad till AHL av San José. Han har väl ett fortfarande aktivt kontrakt med LIF som är på paus just nu.

Jäklar vad det ska värvas här! Finns substans i det eller var inte det senaste att ”vi är nöjda med det vi har”?

HOCKEY Den här gången var det dock att Höken skrivit om det, att det är ett rykte att LHC är intresserade.

alfie

Jaha ok, hade helt missat det. Då förstår jag varför vi är igång igen. Tack 🙂

Känns ytterst osannolikt att Ruohomaa skulle lämna leksand. Tror bara det är nonsens.

Var med på matchvärmningen idag så nog bara att glömma

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/oron-efter-den-svaga-svenska-kronan-det-ar-snordyrt-att-varva-fran-usa/

Bara LHC och tre andra lag i ligan som valde att värva nya amerikaner denna säsong. Kontraktet på Matteau svider än mer om han i dag är 30% dyrare än för något enstaka år sedan.

Skapligt lite bang for the buck på han och Maxwell. Den ena platsar knappt och den andra är mer skadad än spelduglig.

Metallica

Hur kan de inte lärt sig att hedga valutan ?

Har för mig samma grej hände med Hlavac och Hlinka som ville ha lön i Euro. Vad som hände med den kursen och vad Lhc inte gjorde gav naturligtvis konsekvenser även då. Förbryllad över att det kan hända igen. Hoppas det finns en förklaring.

MakeClubenGreatAgain

Äh, hedgen är ju inte gratis heller och 30% på deras ganska modesta månadslöner är väl inte så farligt? Här är det ju toppen med en saftig sign on-bonus i stället. Med det sagt hade jag ändå gärna sluppit både Maxwell och Matteau i truppen.

Även Sonny Milano (som name droppats härinne) har nu blivit släppt från ett provspelskontrakt med en NHL-klubb, vilket kan anses vara anmärkningsvärt.

HOCKEY DeBruyne Vi spelar sarg ut och dumpar puck bakom mål och gnäller i omgång 7 att det saknas spets.

Uppfriskande med genuin pessimism nu när förhoppningarna hopar sig ibland de flesta av oss. Den här sätter vi bevakning på och utvärderar efter omgång 7 den sjätte oktober efter att vi torskat mot Oskarshamn hemma. Jag tar på mig att följa upp! 🙂

Enligt ök! @[raderad]

För några veckor sedan var jag säker på att du skulle få rätt. Det har minst sagt varit bergochdalbana hit men direkt efter vinst och på slutspelsplats i tabellen så måste jag ändå säga att vi ligger närmre hybrissillysurret än ovanstående profetia.

Anonymous5 skrevs ju också om att han skulle blicka mot Europa om han inte tog plats nu. Rätt tjockt i Schweiz va?

Visst skötte sig Ekberg helt okej? Jag såg knappt av honom i första perioden, men i andra och tredje så stod han för ett stabilt spel. Snabb på grillerna och bra förstapass.

Kjeppkinesen

Han gjorde absolut inte bort sig. Spelade enkelt och rejält. Finns säkert lättare uppgifter än att bara komma in i ett lag och direkt spela så som han gjorde. Med beröm godkänd.

Heleuuuka

Jag vill minnas som du är inne på att rapporter skvallrade om att han hade en rätt bra ”motivation och inställning” att ta vägen via Europa till NHL om så behövdes och han inte fann plats i NHL i nuläget. Givetvis när man gått länge utan att bli erbjuden kontrakt, tillslut får ett provkontrakt, och sedan lämnas utanför truppen så ökar ju sannolikheten då att man väljer att blicka mott andra ligor.

Kjeppkinesen Japp. Man får köpa att han var lite rostig första perioden. Hade väl inte ens spelat en match i Lyxfällan.

Såg ut som att han passade bra in i det spelsättet man har kört på de senaste matcherna. Snabba enkla pass upp på bladet för att vända spelet.

Ser han minst lika bra ut framöver så röstar jag på att behålla. Då har vi en spetsig och samtidigt bred backbesättning.

Anonymous5 känns väll lite långsökt att vi skulle ens vara nära att kunna landa en spelare som är 26 och låg på 0.5PPG i NHL förra säsongen 😛

Vi har ju plockat Oskarshamns tränare och sjukgymnast, till nästa år kanske vi kan sno deras sportchef och ansvarig för scouting? Helvete vad dom får ut Max av alla obskyra nyförvärv dom plockar som ingen annan velat ha. Det hade ju vart guld om vi kunnat få samma utdelning på dom vi plockar in med en lite högre budget. Då hade vi kunnat konkurrera på allvar.