exile82

Indoktrineringen verkar inte ha bitit så bra på den yngre generationen ryssar då den allmänna uppfattningen bland den gruppen mer liknar västs. Det är bland den äldre generationen man hittar folk som sväljer propagandan så som jag har förstått det.

Skulle ni kunna tänka er att plocka in en nordamerikan som har valt att spela i Ryssland?

Droppar bara en tanke som dök upp. Ser på vissa hockeyforum att det skrivs om att Leksands IF verkar vara missnöjda över John Quennville (någon skrev t.o.m att han kunde ”vara på drift/bli petad”) och hans prestationer hittills.

Med tanke på Pajens historik mid-season, hade en sådan spelare passat in som eventuell spets?

Kjeppkinesen det är sant, i viss utsträckning! Det stämmer framför allt i större städer men mindre på landsbygden.

Nu börjar det bli off-topic, så jag drar mig tillbaka från diskussionen

Anonymous5 vet för lite om honom men han var hyfsat hypad inför säsongen. Har han potential?

Ja det börjar bli ordentligt jäkla off topic nu. Var goda och återvänd till silly season nu.

exile82

Tror nog absolut en spelare i den åldern med hungern att vilja tillbaka till NHL kan ha god potential. Mycket beror sig kanske på också vad som skurit sig/hänt i Leksand.

Anonymous5 Går väl att skifta Mattå mot John Q, Klassisk trade där man skiftar spelare bara…

Hur kan Oskarshamn lyckas plocka in en sån som suomela men vi tar Matteau??

• jg svarade på detta.

Anonymous5 John Quennville

Bra siffror i både AHL och Schweiz, vilket någonstans känns säkrare än de chansningar som aldrig tidigare har gjort en säsong i Europa.

Pajens hit rate under pågående säsong (när det är andra sportchefer som har skött scoutningen) är betydligt högre iaf. Morley, Lantosi etc blev lyckade.

Quenneville - Ljungh - Russell

Little - Strandberg - Rattie

jg Jo men det är ju sånt jävla underbetyg när Oskarshamn klarar av att scouts bättre

Quenville mot Matteu i en rak trade. Intressant tanke. Båda har kontrakt denna säsong och nästa. Men skulle det någonsin vara aktuellt för Leksand? Vetta fan, tveksamt va?

• HNez svarade på detta.

Elvenes lämnar HV, troligtvis för Leksand skriver Madhawk. Hugg på Quenneville nudååå

• [raderad]

Osten nej tack, vi har nog med mediokra spelare.

Nej. Vad ska vi med Q till? Ännu ett reject. Hitta något annat.

Lucas Elvenes tror jag faktiskt har potential att lyfta. Hugg Pajen!!!

Lokalpatrioten Jag tog bort din post. “Tillbaka till sillyn!” var budskapet och du postar ett inlägg som uteslutande handlar om Ryssland och krig. Kom igen nu!

Edit
                  Möjligtvis orättvist att ditt inlägg var det första att ryka, sorry i så fall, men någonstans behövde gränsen dras. Ditt var det första efter uppmaningen att återvända till sillyn.