Jag är inte överförtjust i Matteau hittills, men jag tycker att hans prestationer ändå blir bättre och bättre. Sedan är frågan om de blir tillräckligt bra för att det ska vara värt att inte prioritera en från våra egna led.
Jag är naivt hoppfull för att Matteau ska hitta rätt mer och mer framåt. Om han fortfarande är helt lost och uddlös om 5-6 matcher så är jag helt för att skeppa.

Kanske att @Hank kan få fram vettig statistik och inblick i Matteuas prestationer när vi spelat runt 10 matcher för att se utvecklingskurvan, hade varit intressant!

Inte för att vara den men det finns anledningar till att jag skapade en tråd om att skeppa Matteau redan efter 2 träningsmatcher.

Jag hoppas verkligen att jag har fel men jag tror inte det, han håller inte på den här nivån. Eftersom LHC skrev ett kontrakt på 2 år så måste de ge honom en ordentlig chans, just därför tror jag att han mot tex Färjestad fick alldeles för mycket istid.

Rob

Dessa korkade spelare har ingen annan än sig själva att skylla, men jääävlar vad jag inte skulle vilja vara i deras kläder nu!

Lukkinen som man bäddar får man ligga, dom kanske kan bli inkallade…..

Om mrmadhawk lönelista stämmer måste ändå förväntningarna på matteu gått ner avsevärt??

Vtown 100k i månaden i två års tid är fortfarande mycket pengar för en spelare som enbart ska sätta press, tacklas och slåss - men inte ens har bidragit med det. 😏

Breddspelare kan man fylla på med vid behov. Det är inget att spetsa till laget med i augusti, om man redan sitter på 15 forwards och behöver göra fler mål.

Kolle42 han har valt att spela i Ryssland så varför ska vi ha den människan här??? Kunde man inte betala sig ur sitt kontrakt så absolut men har man VALT att spela i KHL så har Dessa spelare absolut inget i LHC eller SHL att göra.

Schwartzen men har man VALT att spela i KHL så har Dessa spelare absolut inget i LHC

Med tanke på ditt tydliga rysshat tar jag för givet att du stod för samma åsikt när Mange, Pajen, Tony, Weinhandl, Norrena etc återvände hem.