Morr1 Ja, det ska vara 24:14. Game Scoren är dock korrekt.

Hank
Det statistiska urvalet är inte jättestort, och i skenet av att vi gjorde en riktigt svag försäsong och gick in i säsongen med sviktande självförtroende så går det väl att dra ännu mindre slutsatser. Men jag tror att vi behöver öka vår xG i relation till motståndarens, och Corsi ser ju inte heller så jäkla kul ut.

Vi får hålla tummarna för att Högga levererar stort

exile82 Håller med, men skulle också vilja invänta fler matcher innan man med större säkerhet kan säga vart det är på väg. Att det är just SAIK och LHF som vi, sett till xG, inte förväntades ta poäng mot är ju inte så upseendeväckande. Efter 10-15 matcher borde man ha mött de flesta lagen, och då få en bättre bild.

Viktigt att Strandberg har fått en hyfsad start. Det är den typen av värvningar som behöver falla väl ut. Spelare som Hultström och Rattie måste såklart också leverera, men det räknar man kanske med på ett annat sätt.

Lite lägre förväntningar på Strandberg med tanke på hans senaste säsonger. Men potentialen finns helt klart. Tycker han har sett bättre ut match för match. Lite väl slarvigt och vekt spel tidigare, men han har fina uppåkningar och uppenbarligen någon slags offensiv uppsida. Toppar interna poängligan på 2+2 (likt Bystedt).

Hoppas han hittar kemi med antingen Little eller Rattie (som behöver komma upp på hästen).

Riktigt bra sammanställningar, @Hank

Kan vara ute och cykla men i LHC-LHF, hur kan HDSC vara större än SC? Jag trodde HDSC var en del av SC?

• Hank svarade på detta.

• Bra jobbat med poäng tre matcher i rad mot förmodade topplag
      • Jämn match
      • Andralinan sticker ut med fin corsi (trots bara en(!) offensiv zonstart)
      • 10 skott på mål av Rattie!
      • Bra debut av Myrenberg

Hank 10 skott på mål av Rattie!

Hela den kedjan var på hugget. Ehn såg också besatt ut.

Tror inte det är någon slump att Rattie vaknade till liv när Little kom in i laget.

Jjj Jag trodde HDSC var en del av SC?

Så är det inte just nu. Jag får fundera på om jag ska ändra detta eller förtydliga på något sätt.

• Jjj gillar detta

Jag kanske inte riktigt fattar de här diagrammen. Känslan var att vår andra period var rätt usel, men grafen visar rätt jämnt och övertag oss i början?

• Hank svarade på detta.

Tistismet Mellan minut 20 och 37 skapdes det inte mycket från Clubens sida. Siffrorna räddades upp lite av de sista tre minuterna av andra perioden. Totalt sett slutade den perioden med ett xG på 1,5 mot 1,1 till Rögles fördel.

“Övertaget i början” är tack vare förstaperiodens övertag i chanser.

Hank Rent teoretisk skulle man kanske kunna likna det här med ett knapptryck jämfört med försäsongen?

Men vad vet jag? Bara en tanke 🙂

Filosofen Rent teoretisk skulle man kanske kunna likna det här med ett knapptryck jämfört med försäsongen?

Ovanstående citat gjorde mig nästan övertygad om reinkarnationen ☺️ En välkommen sådan givet den trevliga framtoningen och ödmjukheten. Välkommen (åter) @Filosofen

Filosofen Haha, vi har iaf tydligt överpresterat vårt poängsnitt på försäsongen. Vilket bara hänt en gång de senaste 10 åren. Knappen kanske bara fungerar ibland. 😉

Edit: Iofs svårt att misslyckas med det med tanke årets försäsong.

• Andra matchen på säsongen vi bättre Corsi (spelförande lag vid spel i lika styrka) än motståndarna (TIK-matchen var den första)
              • Högga med en grym match igen
              • Överlag bra spel av alla femmor förutom första
              • Ljung, Russell, JJ och JP får gärna steppa upp till förra årets form
              • Rattie het på skott igen med 8 försök, varav 6 på mål
              • Toppenmatch överlag av andrakedjan

Hank Rattie het på skott igen med 8 försök, varav 6 på mål

Just Rattie har överraskat positivt på mig. Att han skulle skjuta mycket visste vi, det är därför han är här, men jag tycker han är betydligt mer involverad i spelet i övrigt jämfört med hur jag minns honom från Timrå. Lägger vassa pass och skjuter inte om det finns ett bättre läge att spela någon annan. Bra!

Nu ska man väl ge det några matcher innan bilan faller men firma Ljungh/Little testades ju ofta och mycket under Bert utan någon större framgång. De var glödheta i typ 5 matcher men har i övrigt inte funkat ihop. Gårdagens siffror är inte särskilt smickrande heller. En “toppad” förstakedja som går -2 när vi vinner med 4-2 och har usla corsisiffror är inte vad vi behöver. Ska vi lägga alla ägg i en och samma korg behöver de prestera.

Hank Intressant med 9 offensiva starter för tredje line & bara 2 i defensivt

• Hank svarade på detta.