Jocke så varför igen… förklara gärna tydligt, ska damerna bryta sig loss när klubben istället borde hjälpa till att satsa på dem?
Luleå, brynäs, Frölunda, Leksand är 4 klubbar som verkligen vågat satsa på damerna, varför inte Linköping?
Vi har ett gymnasium som hjälper till att skapa morgondagens spelare… Varför ska de tjejer som vill spela hockey inte kunna se en framtid i sin sport?
när norsken kom hit som damtränare verkade det finnas en lust att satsa, sen kom det tyvärr in en person i ledningen som sa sig satsa på damerna men vi med lite insyn fick oss en helt annan upplevelse.
När ord i likhet med "jag hoppas damerna förlorar mot Luleå i slutspelet så klubben slipper betala era flygresor. Kommer ur denna högt uppsatta person börjar man som hockeyintresserad för både herrar och damer fundera vad för kvinnosyn som finns i denna stad.
När man nu ser hur lagbygget ser ut med en tränare som kommer från någon knatteliga i Norrland, vissa nya spelare med bleka prestationer och inte ens ett fullt lag än. Gör ju att jag förstår att synen på damerna inte kan/kommer förändras i denna staden När ledningen inte ens vill ha ett damlag.
Reklam för damerna är något som vi som vill se både herrar och damer saknar. Ja, jag förstår att vissa inte har intresse för damerna men för mig kan dessa blunda och kanske kanske kanske kommer reklam ang damernas matcher få andra att tänka tanken att komma på dessa matcher.
Jag vet inte vad du gör i arenan för LHC om du bara är publik eller jobbar på något vis
Men jag kan personligen säga att jag inte är publik och därför är på platser och ser saker som vanlig publik inte ser. Jag ser och hör saker från folk som jobbar och spelare och jag blir ärligt talat mörkrädd för de ögonbindlar vissa människor har på sig som säger en sak och gör något helt annat.
Så jag förstår de hanar men även honor som inte går på damernas matcher. Finns det ingen som satsar vill ingen annan göra det heller