Mkt otydlighet omkring Gordon och AJ. Tycker det är rätt lågt information som inte utger någonting som otroligt viktigt att få veta i dagsläget. Väldigt oprofessionellt agerande på SHL nivå!! Det ska inte dra ut på tiden I överlag.

P22 Mkt otydlighet omkring Gordon och AJ.

Tycker precis som du att infoflödet från LHC ledning varit dåligt överlag. Men samtidigt…. det viktiga är ju att optimera alla förutsättningar nu inför serieavslutningen och ett sannolikt kval. Ju svårare det är för motståndarna att analysera vårt läge desto bättre. Jämför forna tiders krig, ja eller ett modernt också för den delen. Man skulle ju aldrig vilja ge fienden fördelen av att veta styrkeförhållandena eller vilka förluster man gjort. Kanske en något makaber och dum jämförelse, men jag tycker man hade kunnat kritisera LHC ledning för motsatsen också. Om dom gick ut och gav en massa information om hur sjuka/skadade våra spelare är eller att dom blir borta mer eller mindre resten av säsongen. Tror att vi just nu får acceptera att det blir tyst…. hade jag personligen förväntat mig även i en organisation som normalt delger all information.

Har också full förståelse för att man i slutskedet av säsongen inte säger alldeles för mycket kring varje enskild skada. Det gynnar enbart motståndarna som sagt.

Den enda man kan hoppas på inom två veckor är väl egentligen Ljungh? Om det inte blir några bakslag dessutom..

Är bara att hoppas att fler matcher blir uppskjutna eller liknande. Möjligt att vi hinner få tillbaka kroppar då. Blir nog ingen vacker syn att gå in i ett kval med ca åtta spelare på skadelistan.

Metallica Helt rätt! Nu är det fan locket på överallt. Allt vi kan vända till vår fördel ska vi vända till vår fördel!

Hur är det med Törna? Kan han hinna bli spelklar till kvalet?

Ingen aning. Ingen säger något om alla skadade spelare överhuvudtaget. Det är nog ett sätt att manipulera motståndarna förmodligen!

P22 Ingen säger något om alla skadade spelare överhuvudtaget.

Iannis sa i en intervju till Corren nyligen att man inte skulle kommunicera skadeläget alls nu framöver. Just av skälet inte ge andra lag några fördelar.

• P22 gillar detta

Positiva besked kring Ljungh, Gordon och Johansson i Corren. Ljungh närmast spel med eventuellt redan på torsdag alternativt nästa vecka. Gordon skulle testa is under veckan och Johansson hoppas man på i slutet av grundserien.

Vad det gäller Törna:

Då är prognosen dystrare för Henrik Törnqvist som opererat en skada i handen och fortfarande har några veckor kvar med gips. Osäkert läge, men kan möjligen vara tillbaka till en eventuell kvalserie om en månad.

18 dagar senare

Hockeytröjan Det slog mig att han inte hade gips iallafall.

Finns goda skäl hoppas och tro på en relativt snar återkomst för Törna och AJ ☺️🥳

Någon som har koll på vilka det är som har/haft Corona denna gång? Enligt officiella uppgifter är det fem spelare.

@BennyFrisk skriver i en annan tråd “Såvitt jag kan se har varesig Rautio, Ljungh, Morley eller Bäckman synts på LHCs bilder från träningarna”. Någon som har någon uppgift som bekräftar någon av dessa? Det finns ett antal till som jag inte sett på några bilder men jag kan ju missat någon: Lundmark, Lindroth, Nikkilä, Lundström och Kärki

Jag har en kompis som arbetar i hallen, han har sagt ett tag att en av de med Corona är Alexander Johansson. Anledningen att jag tar upp det är ju självklart att försöka se vilka vi eventuellt får klara oss utan på torsdag.

Hur är det med tränare och andra runt laget, det är ju inte säkert att det är 5 spelare, det kan vara även någon runt laget.

• Hank svarade på detta.

Bäckman är en…

Samtliga som har det nu var inte smittade i höstas (vilket man ju kunde förmoda)

Med de rykten/påståenden vi har nu så är tre av de drabbade
            Bäckman
            Ekmark
            AJ

Egen tanke utan att någon sagt något men på träningen fredagen den 12, dagen innan den inställda matchen var det tre spelare som saknades enligt Corren. Rissanen, AK47 och Morley. Att Rissanen var hos tandläkaren efter torsdagsmatchen var klart, AK47 har vi sett på bilder men ingen har sagt någon anledning till att inte Morley var med på den träningen så min misstanke är att han är en av de som har haft corona.