Kjeppkinesen TheDude Kan man ha ljumskskada och hjärnskakning och samtidigt vara otränad? Du påstår väl inte mellan raderna att Emoothabi-Kunta mörkar?
Metallica TheDude Kan du nämna någon annan skada denna säsong där LHC rakt ut har kommunicerat vad det är för skada? Elie? Rissanen? Shore?
ananas Metallica jag tror du ska se LHCs kommunikation som typ sån där hemlig citron-skrift som det är meningen att bara vi supportar ska fatta. ”Ljumskskada”/”Hjärnskakning”
Metallica Emmoths nästa skadeuppdatering kring Vrana: ”Han är just nu på steg två av sex i hjärntrappan. Vi kommer även publicera hans patientjournal i LHC-appen. Han beräknas vara tillbaka tisdag 28 oktober kl 10.”
P22 Bättre vara som Dif som informerade ärligt att Klasen var för dåligt tränad och fick vara borta ett par månader och träna hårt.Då det var i HA förra säsongen. Ärlighet varar längst!
En tätort på en slätt P22 Är det “bara” att han är lika otränad som mig och de har satt honom på hårdträning med kocken. Men säger att han har huvudvärk. Så tappar de mitt förtroende i ärlighet mot sina supportrar och sponsorer. Är en farlig väg att gå.
Suomalainen P22 Om det nu är så att det inte handlar om någon skada så hade jag inte varit förvånad om det var Vranas önskan att det kommuniceras på detta sätt. Höjer ju inte direkt hans marknadsvärde om det kommer fram att han slarvat med off-season träningen. Å andra sidan kan jag tycka det är jävligt märkligt att han gjort det om han verkligen ville ha chans på att skriva ett nytt NHL-kontrakt.
TheDude P22 Bättre vara som Dif som informerade ärligt att Klasen var för dåligt tränad och fick vara borta ett par månader och träna hårt.Då det var i HA förra säsongen. Ärlighet varar längst! Varför är det bättre att vara ärlig mot media som DIF var här? Så länge LHC internt kör med öppna kort och är “ärliga” så har jag ingenting emot att man mörkar mot media, ifall det anses som bättre. Ibland är det bra med öppna kort och ibland är det inte det.
jg De kommer aldrig komma med informationen “Jakub var naiv och trodde han skulle dominera SHL utan en ordentlig försäsong i kroppen. Jakub kommer nu inleda sin försäsong för att återintegreras i laget i början av 2026 för att kunna bidra till lagets framgångar.”
Sjöbba jg typ så, håller tummarna allt är ok med Oliver som sett fin ut, sen är det verkligen dag till dag på resterande förutom Norén som lät vilas ett tag :/
Jordfräs jg Fy fasen, vilket slöseri med deg. De externa finansiärernas tålamod måste vara slut sen länge. Det blir nog svårt att få in extra cash för speciella spelare i framtiden…
HVåkerur Jordfräs Hade varit mer värt att behålla little ett år till än att slänga pengar på tjecken.
exile82 Jordfräs De externa finansiärernas tålamod måste vara slut sen länge. Det blir nog svårt att få in extra cash för speciella spelare i framtiden… Tobias Forge has entered the chat…
Pripps OJ borta på torsdag, överkroppsskada. Shore räknas lira på torsdag. Norén, djupare skärskada, borta 2-3 veckor. Vrana tillbaka i träning.
Suomalainen Pripps Notera att det inte nämns något om Vrana kan spela på torsdag eller inte till skillnad från Shore där man specifikt nämner matchstatus
En tätort på en slätt Pripps Norén, djupare skärskada, borta 2-3 veckor. Låter riktigt otäckt. Någon som såg hur det gick till?
PuckOut Pripps OJ borta på torsdag, överkroppsskada. Shore räknas lira på torsdag. Norén, djupare skärskada, borta 2-3 veckor. Vrana tillbaka i träning. Remi Elie: “Han har haft en otursförföljd uppstart på säsongen och ådrog sig olyckligtvis en ny skada i torsdagens match och missar troligen veckans matcher. Rehab är i gång och kompletterande undersökningar kommer göras under dagen.”
Metallica Pripps Norén, djupare skärskada, borta 2-3 veckor. Tråkigt för Norén som sagt, men det blir intressant att se om Öhrqvist får någon istid framöver. Att han ska ruttna i J20 är såklart inte hållbart för den typen av talang. Får känslan av att LHC håller på att göra bort sig här..
TheDude Suomalainen Om det nu ändå var en hjärnskakning så följer man väl den där processen hjärntrappan (heter den så?). Då är det väl inte så att man är spelklar direkt när man börjar träna på is, utan man ökar succesivt och vid bakslag så backar man. Således svårt att ge ett exakt datum.