LaumannBingo TheLokalPatriot Det har funnit ett skydd att sätta utanpå skridskon vet jag. Vet att några hade det i nhl men ingen aning hur det utvecklats med det och om någon använder det fortfarande. Förstod det dock som att många tyckte det va fult & även ”tungt”
TheLokalPatriot LaumannBingo Jag förstår, men som jag sa. Inget man själv skulle komma undan med i ett försäkringsärende.
DragskottsDan TheLokalPatriot För en person som jobbar med försäkringar så kan jag säga att deras elitlicensförsäkringar inte är gratis.. man har aktsamhetskrav som man ska följa som försäkringstagare men det är svårt att hitta en fysisk sport man inte kan skada sig i på något sätt. Försäkringsbolagen tar höjd för skador och jag kan lugna dig med att säga att det är inte idrottsförsäkringarna som gör att dom blöder pengar 😉
TheLokalPatriot DragskottsDan Det förstår jag. Men om det finns skydd som man inte använder. Borde väl försäkringsbolagen kunna använda det för att slippa betala? Eller då skulle de inte fått kunden från början menar du? Jag fattar, de ekonomiska transaktioner som sker utan olycka vs vid olycka, är konstruerade så att alla är nöjda vad som än händer.
DragskottsDan TheLokalPatriot Jag menar att hade skydden varit obligatoriska för spelare att använda hade försäkringsbolagen haft möjlighet att avböja ersättning. Allt handlar om hur regelverket ser ut från SHLs håll då försäkringen är anpassad (läs upphandlad) efter det.
Jersi Att man inte säger nåt direkt efter skadan är kanske inte så konstigt eftersom en blödning, vilket man får anta att det ändå blivit, försvårar röntgen så att man därför inte med säkerhet kan säga att ingen fraktur finns. Då vill man inte säga nåt alls.
exile82 Jersi Att man inte säger nåt direkt efter skadan är kanske inte så konstigt eftersom en blödning, vilket man får anta att det ändå blivit, försvårar röntgen så att man därför inte med säkerhet kan säga att ingen fraktur finns. Nja, en svullnad ska inte försvåra eller förhindra röntgen. Dagens röntgenmaskiner är så pass bra att de går igenom vävnad/svullnad.
jg Jag killgissar och säger att den gode Riss är borta 6-8 veckor (men då är jag ekonom och inte kirurg)..
Kjeppkinesen jg Jag killgissar och säger att den gode Riss är borta 6-8 veckor (men då är jag ekonom och inte kirurg).. Jag höjer budet och gissar på 3 månader.
jg Kjeppkinesen Jag höjer budet och gissar på 3 månader. Då kan ju han och Teddan göra comeback samtidigt! 🙂
Metallica 🎶Men då – vad står på? Bäckman blir plötsligt blek och grå! Oj då! Vad står på? oj oj oj oj oj oj oj! (Oj oj oj oj oj oj oj!) Sjörövar Bäckman, farfars far, är minsann en sjusärdeles karl, men han är sjösjuk alla da´r, tjohej hadelittan lej. 🎶
Kjeppkinesen X-(:)-X-y Tror du är rätt nära Hör du om det är av eller om skelettet bara har fått sig trauma?
Hagel-Harry Rasmus Rissanen: Han har fått en mindre skelettskada på nedre delen av kroppen och kommer vara borta de närmsta veckorna. Vi räknar med att han kommer vara tillbaka till seriestart. Nick Shore: Han kommer att vara borta den här veckan med en överkroppsskada. Vi kommer göra en ny bedömning i början på nästa vecka.
Kjeppkinesen Hagel-Harry Rasmus Rissanen: Han har fått en mindre skelettskada på nedre delen av kroppen och kommer vara borta de närmsta veckorna. Vi räknar med att han kommer vara tillbaka till seriestart. Bara positivt för vår del att han inte spelar. Han kan vila sig i form så slipper han att dra på sig nåt allvarligare under träningsmatcherna.