[raderad] Jag kan ju inte vara den enda i världen som känt mig stensäker på en källa för sen höra utav en annan något annat.
Skadetråden
Johansson96 Nja fast är man stensäker på sin källa borde man ju stå fast vid att det den sagt bör vara sant.
Annars är ju inte källan stensäker
Johansson96 du var väldigt säker på att LHC var maltes enda alternativ om de vart Sverige får kolla upp källorna
Jag drog mitt nödkort, prognosen är fyra till fem veckor med en ankle sprain alltså stukning av fotleden på något sätt, ledband. Maximalt sex till åtta om det vill sig helt fel. Vi får tänka oss för här innan vi sprider rykten på det sättet för det skadar bara förtroendet för varandra. Mitt besked är från en spelare i laget som lämnat uppgiften inte läkaren dock.
MrNebbiolo Lite skillnad på 5-6 veckor och ett halvår kan man säga.
Missar han försäsongen så är det inte hela världen. Nu har man betat av en mentalt viktig seger. Någon mer vinst och försäsongen går att lämna bakom sig.
Skulle inte smaka jätteilla med Fantenberg, Elie och ett eventuellt nyförvärv tillbaka i slutet av september.
Skadade centern Remi Elie gjorde en magnetkameraundersökning under onsdagen. Det är inte aktuellt med spel i matcherna mot Västerås och Malmö nästa vecka, men enligt uppgifter till Sporten är förhoppningen är att det inte ska dröja så länge efter det förrän han är tillbaka.
Enligt Corren alldeles nyss.
Ja viktigaste är väl att de inte skickar på varken Elie eller Fanten för tidigt bara så det blir problem. Viktigt att laget trummar på nu så den pressen inte finns.
Johansson96 Jag kan ju inte vara den enda i världen som känt mig stensäker på en källa för sen höra utav en annan något annat.
Jag är så klart tacksam att du delar det du får höra. Men det blir ju skillnad när det är rykten om värvningar, där kan det svänga fort även om källan skulle ha varit Jakobsson. Spelaren i fråga kan ändra sig eller saker framkommer som gör att klubben drar tillbaka budet.
Men du måste väl se problemet i det här fallet. Är källan verkligen säker när hen säger 6 månader, när det i själva verket lutar åt 1.5 månad (vi behöver ju få det bekräftat såklart). Antingen har din källa fått fel information, vilket såklart är möjligt, eller så bör du omvärdera om din källa verkligen kan anses som säker.
Mina två cent
exile82 när det i själva verket lutar åt 1.5 månad
Corren har ju skrivit borta nästa vecka och sedan ska det inte dröja länge till han är tillbaka, vilket borde betyda max 2-3 veckor. Tror inte Corren vågat skriva det om de inte har fått det från “säker källa”..
SM-guldiframtiden så är det säkert, men det har kommit flera bud ikväll och av princip ville jag inte välja det snabbaste alternativet. Är det 1.5 månad så är det bra, 3 veckor ännu bättre, obviously
- Redigerad
Enligt Correns Studio Linköping från ikväll så verkar det som att Elie ska vara tillbaka till spel efter nästa vecka, men det återstår att se.
Haha, det gick från ett halvår till en vecka på mindre än två timmar. Det är inte bara hårda bud i Mellerud, det är många också.
Vad jag förstod är det att han har haft problematik med fötterna i våras i Färjestad och att han var borta oerhört länge i det fallet. Tiden jag fick var maximal frånvaro eftersom jag anser det mest intressant. Sedan kan alltid spelare komma tillbaka tidigare men det är just där som jag blir oroad när det gäller LHC. Det är många spelare genom åren som gått på för tidigt och sedan inte varit bra eller fått större problem över tid. Därmed hoppas jag att man skyndar långsamt. Speciellt när Strandberg fyllde den rollen galant igår.
Är det alltså samma typ av skada i samma fot som han har nu som gjorde att han var borta mkt under förra säsongen?
Den uppgiften fick jag inte gällande skadan, varken vilken fot eller om gamla skadan gör sig påmind. Beskedet jag fick var maximalt 4-5 veckor från Gotland räknat, sedan läste jag gällande andra liknande skador och blir det riktigt illa kan det vara sex till åtta om det läker dåligt. Kommer han tillbaka tidigare är det bara bonus för mig. Det jag frågade igår var gällande om sex månader var sant och fick svaret nej, ankle sprain snarare maximalt 4-5 veckor från en spelare som sagt och ingen läkare.
MrNebbiolo Det jag frågade igår var gällande om sex månader var sant och fick svaret nej, ankle sprain snarare maximalt 4-5 veckor från en spelare som sagt och ingen läkare.
Det här är MVG i källhänvisning. Perfekt nivå utan att röja något namn.
Har alltid uppskattat dina initierade inlägg och tycker du är väldigt tydlig med vad som är en åsikt, spaning, insight info mm…. Hatten av!
Och så känner för att vara generös med lite kudos idag.
Johansson96 du snackar en massa skit bara, kommer med något påhitt och ändrar dig sedan när du läst corren.
Johansson96 Du är ju en riktig attentionwhore. Skärp dig för fan. “Borta 6 månader” och sen står det i Corren att det “inte dröjer alltför länge”. Det innebär inte 6 månader i någons värld? Troligtvis har Corren mer på fötterna.
Tycker vi chillar lite nu. Tack och lov verkar inte det @Johansson96 hörde (eller missuppfattade?) stämma. Vi hoppar över att stämpla varandra med diverse tillmälen och glädjer oss istället åt att Elie förmodligen är tillbaka i spel långt innan sex månader.
Med det sagt kan det absolut vara värt att dubbelkolla även “stensäker” fakta när det gäller känsliga frågor. Det kan väcka känslor, obviously
Lukkinen Hear you och ber om ursäkt! Blir bara trött på när det ofta är samma konton som “hör saker” som sen inte är i närheten av att stämma.