Ok 4 matcher till att uthärda innan nästa välbehövliga uppehåll infaller
Skadetråden
MrNebbiolo Förmodligen varken Ljungh, Little eller Russell mot Modo… Nu börjar det köra ihop sig lite…
Leier - Remi - R8n
Bouma - Ehn - Strandberg
Wagner - Bystedt - Greco
Gallo - Ehn - Costmar
Kolle42 Vi klonar Ehn alltså?
LaumannBingo Han klarar nog en del speltid, ja. Fungerar alldeles utmärkt att spela med 11 forwards.
Corren skriver följande om Lungh:
”Ytterligare undersökningar och magnetkameraundersökning väntar, men enligt den första prognosen rör det sig om en ledbandsskada.”
Detta är väl illavarslande, är inte medicinskt kunnig men brukar inte ledbandsskador riskera innebära lång rehabilitering?
Både gott och ont om ledbandskada. Beror på hur skadad han är. Det kan bli långvarigt. Har haft några bekanta som har råkat ut för ledband och det var inte roligt, borta flera veckor.
- Redigerad
Tycker inte det gör så mycket, betyder bara att Ehn får mer istid & det gör inte mig något i alla fall… Och att man kanske testar Remi på sin position igen
- Redigerad
Som jag trodde Ljungh ej spelbar i helgen och nästa vecka högt osäkert , bara 3 matcher kvar till uppehållet. Sjukgymnasten vill inte uppge vad för typ skada. Men låter som ledbandsskada eventuellt. Lika bra han är borta nu till dess och får komma tillbaka efter uppehållet tycker jag. Ingen anledning påskynda när det är bara 3 matcher kvar nu.
Ska jag gissa baserat på hur det såg ut när han fick smällen och linkade ut i båset så är det knäet som fått sig en kyss.
Å andra sidan är nog en pruttfull getabock en bättre läkare än vad jag är så det kommer säkert visa sig vara en upper body….
Om det inte kommer rapport gällande Ljungh idag börjar det bli lite tveksamt. Bystedt och Wagner drar. Inte optimalt om Ljungh är borta över jul och nyår. Oerhört viktigt att han kan spela from 26 mot Hv.
- Redigerad
MrNebbiolo Om det inte kommer rapport gällande Ljungh idag börjar det bli lite tveksamt. Bystedt och Wagner drar. Inte optimalt om Ljungh är borta över jul och nyår. Oerhört viktigt att han kan spela from 26 mot Hv.
Ett mindre charmigt erkännande: Jag skulle ju inte gråta floder om Ljunghs skada visade sig vara i nivå med Törnas så det frigörs (stora) stålar till en ny förstacenter. Jag skulle nästan vilja gå så långt och påstå att jag hellre ser att Ljungh missar resten av säsongen än att han blir borta två månader och sätter oss i ett läge där vi inte kan agera på spelarmarknaden.
- Redigerad
Fast det där håller inte längre, LHC betalar hans lön i 90 dagar, det är fan inte mycket kvar av säsongen efter det. Då ska vi dessutom betala lön till en ny spetscenter också. Fråga Frölunda hur lätt det är att hitta spets som förstärker laget. De har massvis med pengar men tvingades ta in Jayden Halgekuk för marknaden är sämst. Nej Kjeppis nu får du nog tänka om, Ljunghs kontrakt må vara kämpigt men vi betalar lön till slutet av februari. Sen är det inte långt kvar. Så dålig är han inte Ljungh även om han inte är förstecenter. Vi behöver Ljungh tillbaka helst imorgon!
Både Örebro och Frölunda har sjuka summor har jag hört att lägga på en center om någon blir ledig dessutom.
MrNebbiolo Ljunghs kontrakt må vara kämpigt men vi betalar lön till slutet av februari.
Får vi reda på att Ljungh blir borta för resten av säsongen så måste vi värva oavsett, och det blir betydligt lättare att övertyga externa finansiärer att skjuta till cash i två och en halv månad om de är medvetna om att det frigörs stålar från Ljunghs försäkring som sedan betalar resterande månader av nyförvärvets kontrakt. Långt ifrån ett omöjligt scenario.
Sen om det blir en breddvärvning eller spetsvärvning får marknaden avgöra, en kropp till måste i alla fall in om Ljungh försvinner.
- Redigerad
Givetvis ska något värvas om Ljungh inte kan spela alls mer, tror tyvärr mer på Hampus Harlestam då från Almtuna som säkert kommer sälja spelare när de klarat kontraktet än att externa finansiärer går in och löser någon som går in högst upp i laget.
Personligen hoppas jag Ljungh är tillbaka efter uppehållet eller senast i januari.
MrNebbiolo Personligen hoppas jag Ljungh är tillbaka efter uppehållet eller senast i januari.
Det hoppas jag såklart också, kanske. Lite i alla fall.
Ingen som hört något om Ljungs skada?
Det har gått några dagar nu, känns inte bra
Har inget hört! Står inget i Corren idag heller på morgonen. Kanske dyker upp under dag. Lite märkligt avvakta så pass länge.
– Vi räknar med att han ska vara tillbaka till annandagen (hemma mot HV), säger sjukgymnasten Jonas Emmoth.
Citerat från Corren angående Ljungh.
Han fick en smäll av nedre halvan av kroppen säger Emmoth LHC sjukgymnast. Mer specifikt vill dom inte avslöja. Lite märkligt , varför inte vara mer öppen och ärlig istället.