LaumannBingo Ja precis, det är ju vad som kommunicerats ut, jag hoppas inte det rör sig om någon längre skadefrånvaro för Ljungh.

Bowmore Jag har ingen aning, som jag var inne på: “en vän ska ha hört att Ljungh kommer vara borta resten av säsongen pga sin skada” jag tror det bara är ett löst rykte som han har hört. Men vill se här-om det är någon med lite mer insyn som vet hur ligger till med Ljungh.

Bowmore Ja och jag hoppas det är just det, ett löst rykte bara. Så jag hoppas någon bara kan slå hål på det här lösa ryktet, för det är inget positivt med det. Då vi behöver ha Ljungh tillbaka snart.

Lejon-Fantasten

Ja, vore definitivt ett avbräck resten av säsongen men det borde nog kommuniceras ganska snart om det vore så illa och dom tidigare rapporterna om skadan verka ju inte vara något långvarigt så skulle bli förvånad om det blivit så illa helt plötsligt. Vi håller tummarna!

Bowmore Ja exakt, det borde kommunicerats ut tidigare då alternativt väldigt väldigt snart åtminstone. Men ja vi hoppas på det bästa och att Ljungh väldigt snart är tillbaka! 🍻

Om det vore så att Ljungh inte skulle komma tillbaka denna säsong så borde PJ vara på jakt efter hans ersättare. Och det har inte hintat något om att PJ söker med ljus och lyckta efter en toppspelare. Så jag tror nog att det bara var ett löst rykte, men vi får väl se om det kan vara någon sanning i det hela. Time will tell.

Nils

Håller med dig Nils, då måste Ljungh ersättas. Sedan kanske det inte krävs att det är en center eftersom flertalet av de som spelar center gör det bra och dessutom Elie kan spela center också vid nödfall då ökar antalet spelare. Förstår dock inte varför LHC ens skulle gå ut med att annandagen var aktuell med spel som var tre veckor bort då och sedan visar det sig att han missar tre nästan fyra månader. Det låter helt sjukt, speciellt när LHC nu blivit transparenta och vill ha alla med på tåget osv.

Nils Om det vore så att Ljungh inte skulle komma tillbaka denna säsong så borde PJ vara på jakt efter hans ersättare

Stalltipset är att lägga rykten åt sidan

Gällande Ljungh, jävligt skönt besked! 🙏 Från Corren:

"Som Sporten berättat tidigare ansluter ytterligare någon spelare inom kort, en breddvärvning för att täcka upp över JVM. Nyckelspelaren Markus Ljungh har missat de senaste veckorna på grund av skada, men ska vara tillbaka i träning på söndag eller måndag.

– Vad jag förstått kan han i bästa fall spela någon match i mellandagarna, säger Östman."

Lokalpatrioten Det var det första jag gjorde, och eftersom han inte kunde svara på den frågan alls, så blev det ett löst rykte, men jag ville få det bekräftat att det bara var just ‘ett löst rykte’ och se om det fanns någon här som hade hört något liknande eller visste hur det låg till med Ljungh. Jag hade ju läst innan dess på Corren att Ljungh skulle vara tillbaka till Annandag jul, vilket också verkar bli fallet.

13 dagar senare

LaumannBingo

Från Corren:

Fantenbergs smärta var otäck men verkar ha gått bra

Han fick ont men i övrigt så är det nog ingen fara?

Metallica Risken är väl att det blir ”värre” när adrenalin lagt sig & han varvat ner, ofta då det känns ordentligt

Bara hålla tummarna för att det inte blev en spricka eller liknande, går att spela med men försämrar säkert prestationen några procent

7 dagar senare

Update om Elie, från Corren:

“– Det är ingenting allvarligt och jag hoppas och tror att han ska vara tillbaka i spel redan till på lördag (mot HV). Men torsdag blir för tidigt, säger sjukgymnasten Jonas Emmoth efter träningen i Saab arena.”

Ingen Little på is idag enligt Corren. Får se vad det kan handla om…

alfie

Var på corren läser jag det? Är det instagram? Enda jag inte har haha. Hittar inte i tidningen.

Okej! Märkligt jag hittar inget om Little i Corren.