exile82 Samma här. Minns när det var nattsvart kring Hävelid och helt plötsligt spelade han varenda match.

Med det sagt så tror jag någonstans att centersidan har vi ändå bra täckning på. Det är värre att spela utan Fantenberg.

Johansson96

? Så lät det inte på PJ när han uttalade sig om Fantenberg och Ellie på jumbotronen före nedsläpp. Där lät det inte som någon större grej. Eller har det det kommit ännu färskare rapporter?

”Men tror inte på någon långvarig frånvaro vad jag hört idag”

Säger en annan, tar själv uppgifterna med en nypa salt. Men i vilket fall ville jag berätta det här..

Han ska tydligen ha varit på gymmet och kört idag dessutom.

• [raderad]

• Redigerad

Johansson96 asså vad snackar du om?

6 månader ( säker källa ) och sen inte långvarig?

Nu kan det stämma, men hade källan varit stensäker hade man väll gått ut med det? Och skulle inte han ha sin MR imorgon?

Johansson96
      No offense, men du börjar med “Ellie borta ett halvår. Hörde i Saab arena, och ja källan är stensäker.”

Hade det inte varit bra att redan då fylla på med resten samtidigt för att skapa lite mer nyanserad bild:
      "Men tror inte på någon långvarig frånvaro vad jag hört idag

Säger en annan, tar själv uppgifterna med en nypa salt. Men i vilket fall ville jag berätta det här..

Han ska tydligen ha varit på gymmet och kört idag dessutom."

Så, är källan stensäker, eller inte?

Ingen läkare ! Men såg han idag och de va inte problem för Honom att gå så väldigt svårt tro han ska vara borta 6 månader.

Känns väll som LHC hade meddelat om så var fallet direkt? Sen att flera personer sett honom gå utan att ens halta får mig att tvivla detta.

Johansson96 Nja fast är man stensäker på sin källa borde man ju stå fast vid att det den sagt bör vara sant.

Annars är ju inte källan stensäker

Johansson96 du var väldigt säker på att LHC var maltes enda alternativ om de vart Sverige 😉 får kolla upp källorna

Jag drog mitt nödkort, prognosen är fyra till fem veckor med en ankle sprain alltså stukning av fotleden på något sätt, ledband. Maximalt sex till åtta om det vill sig helt fel. Vi får tänka oss för här innan vi sprider rykten på det sättet för det skadar bara förtroendet för varandra. Mitt besked är från en spelare i laget som lämnat uppgiften inte läkaren dock.

MrNebbiolo Lite skillnad på 5-6 veckor och ett halvår kan man säga.

Missar han försäsongen så är det inte hela världen. Nu har man betat av en mentalt viktig seger. Någon mer vinst och försäsongen går att lämna bakom sig.

Skulle inte smaka jätteilla med Fantenberg, Elie och ett eventuellt nyförvärv tillbaka i slutet av september.

Skadade centern Remi Elie gjorde en magnetkameraundersökning under onsdagen. Det är inte aktuellt med spel i matcherna mot Västerås och Malmö nästa vecka, men enligt uppgifter till Sporten är förhoppningen är att det inte ska dröja så länge efter det förrän han är tillbaka.

Enligt Corren alldeles nyss.

Metallica

Ja viktigaste är väl att de inte skickar på varken Elie eller Fanten för tidigt bara så det blir problem. Viktigt att laget trummar på nu så den pressen inte finns.

Johansson96 Jag kan ju inte vara den enda i världen som känt mig stensäker på en källa för sen höra utav en annan något annat.

Jag är så klart tacksam att du delar det du får höra. Men det blir ju skillnad när det är rykten om värvningar, där kan det svänga fort även om källan skulle ha varit Jakobsson. Spelaren i fråga kan ändra sig eller saker framkommer som gör att klubben drar tillbaka budet.

Men du måste väl se problemet i det här fallet. Är källan verkligen säker när hen säger 6 månader, när det i själva verket lutar åt 1.5 månad (vi behöver ju få det bekräftat såklart). Antingen har din källa fått fel information, vilket såklart är möjligt, eller så bör du omvärdera om din källa verkligen kan anses som säker.

Mina två cent

exile82 när det i själva verket lutar åt 1.5 månad

Corren har ju skrivit borta nästa vecka och sedan ska det inte dröja länge till han är tillbaka, vilket borde betyda max 2-3 veckor. Tror inte Corren vågat skriva det om de inte har fått det från “säker källa”.. 😉