Jeppe åker med till Göteborg imorgon, ingen skada på synen men har sytt 7-8 stygn. Oklart om han kommer till spel, det beslutas imorgon. Kan ha lite med svullnad att göra.
Skadetråden
Cykelåkarn Ser att han spelar med J20 ikväll.
[raderad]
Undra när domedagsbeskedet om little kommer
Broc borta ett bra tag framöver säger Östman…
[raderad]
JakeC då måste det verkligen värvas in
https://www.lhc.eu/article/k0zvalb0s-30c01/ostman-vill-se-ett-spetsigare-lhc
Broc Little fick lämna den senaste matchen efter en tackling mot knät. På måndagsförmiddagen höll skadan på att undersökas ytterligare.
Östman:
“Vi håller fortfarande på att utvärdera situationen och vi inväntar ytterligare undersökningar. Det vi vet är att Broc inte kommer till spel den här veckan, sen får vi se vilka besked vi får senare i veckan.”
Ang Broc.
Min gissning är att det inte går att utesluta en korsband eller ledbandsskada, eftersom de ska göra en magnetröntgen.
Magnetröntgen brukar det, mig veterligen, vara några dagars ledtid på. Beroende på resultatet från den vet vi mer. Hoppas innerligt att det kommer ut positiva besked som viar att det inte är ngt allvarligt. Men det är illavarslande nog att de ändå behöver utreda detta.
Någon mer som tycker att det är dags för någon annan än gammgubben Little att kliva fram målmässigt? Tidigare år han varit långtidsskadad har vi verkligen haft NOLL kapabla målgörare i truppen. Nu finns det fler, men som underpresterat grovt, enligt mig.
Sluta luta er mot Little, kära lag! Kliv fram själva! Det här kanske är ketchup-proppen ni behöver för att leverera resten av säsongen.
Det är nog mycket skott, skymningar framför mål och returer som gäller nu. Blir gärna överarbetat och man försöker för mycket helt enkelt och kan tänka mig att det sätter sig lite mentalt på en sådan som Rattie. Han får gärna skjuta 12 skott så kanske något resulterar i mål. Mera instinkt och mindre tänk helt enkelt.
Gjorde själv en magnetröntgen och för mig var de en trasig menisk och de är i det mildra laget men där trodde de Max 6 veckor, korsband spelar du inget mer denna säsong och ledband är också långdraget. Håller alla fingrar för att de inte är något allvarligt
Befarar man någon ledbandsskada så är Broc borta läääänge, vill minnas vid min egna skada att läkaren sa att magnetröntgen inte kan ge ett 100% svar…
JakeC korsband spelar du inget mer denna säsong
Har Broc dragit korsbandet så är han nog inte bara borta resten av säsongen, då tror jag att det är “thats it folks” för hans karriär dessvärre. Korsbandsskador, trots dagens operationer är svårt att återhämta sig från när man är över 30. Speciellt svårt att återhämta sig som elitidrottsman.
Östmans snack om mindre skada kan mycket väl vara skitsnack för att inte hamna i ännu mer värdelöst förhandlingsläge gentemot agenter.
HNez benägen att hålla med. Jag gjorde en korsbandsrekonstruktion vid 33års ålder. Det var ingen lek att rehabba efter det, jag hade meniskskador också och knät blev sig aldrig likt igen. Hoppas verkligen att det inte är korsbandet, då kan vi glömma Litte den här säsongen, kan vara slutet på karriären också.
Little delar ut mössan, och nog ser han ut att gå ganska fint? Sådär hade han inte gått om det var en större skada på menisk/ledband/korsband, då hade han varit på kryckor. Fan, han kanske inte är borta så länge?
Någon som ringt universitetssjukhuset och lurat sköterskorna på Littles journal än?
- Redigerad
Kjeppkinesen Nej, Corren skrev precis en hel artikel om att Russell har rakat sin mustasch. Förutsätter att inget av värde har läckt ut med andra ord.
Om inte Bergsten tycker det är vettigare att rapportera kring skäggväxt än skadeläget på vår viktigaste forward.