Nu blev ju Gibbons skadad på match, men man kan ju faktiskt börja undra vad i helvete dom håller på med på träningarna.

Ingen fara…

Little - Pajen - Arlbrandt

Helber - Uffe Oboy - Lantosi

Ljungman - Ehn - Törna

Ekmark - Stefan Jacobsson - Emvall

Schira - Eddie

Jeppe - Max

Cronholm - Albin Lorentzon

Casparsson

RoB30 Vad menar du med dagisnivå? Vad är det som är dagisnivå?

Ljungh har en puck i ansiktet och Costmar har krockat med någon. Gibbons såg ut att lida rätt rejält efter skottet på foten.

Edit: Tvåa på den @East

Numera får man ju reda på varenda gång nån går av träningen i förtid eftersom Corren är där och bevakar. Det är ju långt ifrån alltid det innebär att de är borta från match.

Gibbons skada är ju inget att säga nåt om. Rör det sig trots allt bara om att foten svullnat upp och inget gått sönder är det ju möjligt att det hinner lägga sig till imorrnkväll. Om Ljungh är borta så är det ju åtminstone positivt att Broc får testa med nån annan.😉

En möjlighet för andra att kliva fram ur mörkret??

Kolla här! Hampus Larsson blir tränare för J18. Bästa tänkbara lösningen för honom och för LHC. Känns bra.

East Nej tyvärr. Enligt corren har Ljungh klivit av pga puck i ansikte, Costmar krockade med någon och Gibbons får inte på sig skridskon efter att ha fått puck på foten.

Känslan när man går in i denna tråd med en svag förhoppning om att några spelare istället ska komma tillbaka från skador och får läsa detta.

Hur är det ens möjligt med 2-3 nya skador per vecka?

... Numera får man ju reda på varenda gång nån går av träningen i förtid eftersom Corren är där och bevakar. Det är ju långt ifrån alltid det innebär att de är borta från match.

Precis…. I fredags var det Cronholm och Ehn som inte var med på träningen för småskador och då lät det likadant, men båda spelade på lördagen.

Alltså det är fullkomligt orimligt att våra spelare är såpass skadade säsong efter säsong. Måste vara något fel på isen under träningarna.

Och snälla jävla nån vad jag avskyr hur dålig transparens det är gällande skador, man fattar ju att det inte kanske är det man vill/ska vara mest tydlig med, men något kan man väll få höra från föreningen? Hur ser det ut? Ett exempel är ju Bäckman, när han var långtidsskadad och man knappt visste om han var kvar i föreningen eller inte, sen bara från ingenstans så är han med i en match mot IKO förra säsongen.

Men nej, finns inget lag som är transparenta med skador. ”Överkroppskada” är det närmsta man kommer. Finns ju uppenbara anledningar varför.

Edit: Lägger ut texten lite. Går en klubb ut med att spelare X har problem med en axelskada alternativt enbart har känning i axeln kan man ge sig fan på att motståndarna kommer gå åt extra just där. Det är lite part of the game. Det finns därmed en anledning till att man väljer att vara försiktig med information. Det kan inte handla om att man i detta fall inte vill vara transparent utan att det är så man gör. Det är det smartaste sättet. Däremot är LHCs skadelista senaste åren verkligen något som bör ses över. Vi har ju rotation på både spelare och ledare. Tränar vi dåligt? Har vi en lägre tröskel för vad som anses som “skada” kontra att vara lite sliten? Jag vet inte men det är frågor som bör ställas.

• HNez svarade på detta.

Transparensen har jag inget att säga om egentligen. Däremot skulle man ju såklart för egen del alltid vilja veta mer, men då får man nog börja jobba i föreningen.

Men, det jag blir lite irriterad på är mängden av skador och hur Pajen efter förra säsongen i nån intervju närmast verkade rycka på axlarna åt det och förklarade det med otur. (Det är såklart min tolkning av nåt en journalist i sin tur skrivit, så jag förstår att det kanske inte var så Pajen menade.)

Men det hade varit smakfullt och definitivt önskvärt om föreningen på nåt sätt iallafall informerar om att man ser problemet och försöker gå till botten med det. Det håller inte att förklara faktumet att vi säsong efter säsong har en enorm skadelista, med ren otur.

Jag gissar att det är kombination av många saker, där otur är en del i det, men långt ifrån hela anledningen.

Anonymous6 Givetvis är det som du säger, och jag som uttryckte mig kantigt som tusan igår på nattkvisten, givetvis är det ju aldrig transparens med skador, men det som jag försökte komma till var att det vore något att få lite mer info om hur rehaben ser ut, är spelare påväg tillbaka? Eller ska man skriva av dem för resten av säsongen?

Nog mest önsketänkande från min sida.

Malmö kör en uppdatering på sin hemsida med jämna mellanrum, inga avslöjanden, men lägesrapport om rehabilitering och prognoser. Vore önskvärt även här.

Får ju inte lägga in correnartiklar här men Adolfsson i damerna spelade med brutet finger och blödning i knät idag och hängde 2 kassar varav det ena var den avgörande straffen.

Undrar om någon av skadorna i herrlaget är lindrigare än så…

Nu är det ändå hyfsat många dagar tills nästa match, vet vi om det finns någon chans att få tillbaka någon/några spelare som nu är på skadelistan?

Jesse Gibbons var väl möjlig till lördagens match, så han borde väl vara tillbaka på torsdag.