Metallica

Yes, samma med Junland och Maxwell som båda också missat de senast 7 matcherna. Rätt sjukt när man tänker på det att vi tappade 3 “bärande” spelare efter Skellefteåmatchen, då hade vi även vår bästa back från i fjol skadad sedan efter premiären mot Luleå och nu saknats i de senaste 11(!) matcherna.

Imponerande ändå att man knutit näven, samt juniorer som klivit fram och tagit för sig på ett bra sätt.

Första 6 matcherna hade vi ett poängsnittsnitt på 0.83 och släppte in 20 puckar, bara Leksand (22) och Brynäs (25) hade då släppt in fler puckar. Förvisso hade dom båda en match mer spelad än oss vid den tidpunkten.

Nu senaste 7 matcherna så har vi ett poängsnitt på 1.29 och har bara släppt in 16 st mål (kunde varit 14 om det inte var för Timrås upphämtning med målet som skulle underkänts), bara Rögle (14), Leksand (13) och Skellefteå (13) har släppt in färre under denna period.
Jämför det med våra bottenkollegorna som har släppt in bra mycket mer mål: Brynäs 28 st (poängsnitt - 0.43), Djurgården 28 st (poängsnitt - 0.57) och Timrå 32 st (poängsnitt 0.14).

Junland med på klippet från dagens träning som LHC laddade upp på sin Facebook precis, kan dock inte urskilja någon Bäckman, tycker mig se Gibbons i en sekvens, men det är på avstånd. Såg ingen Russell, men det kan ju vara att de bara inte filmade honom.

HNez Junland med på klippet från dagens träning som LHC laddade upp på sin Facebook precis, kan dock inte urskilja någon Bäckman

Junland får steppa upp som fan. Han kan inte glida omkring som någon jävla Bigfoot och leva på gamla myter.

Rob Ser faktiskt för första gången på länge positivt på mycket just nu, ser man över hela säsongen so far så ligger vi på ett snitt på cirka 1.1P per match (typ 1.08), med detta så får vi se på det lite nyktert, inledningsvis på säsongen så hade vi typ 4st spelare på toplistan av spelare som underpresterat kontra sin xG, och några av dem har ni lämnat den.

De som var med på listan var hela 2:a kedjan, Ehn har lämnat den listan helt, och Törna har blivit ersatt i linan av Lantosi, som ser jävligt fräsch och vass ut i mitt tycke, anser att det vore en mindre skräll om inte Gibbons kommer igång nu efter sin skada när resterande av den linan är igång.

Summa: Har oehört svårt att se att vårat snitt per match skulle sjunka efter att vi får tillbaka spelare som Junland, Bäckman, Russell och Gibbons.

• Rob gillar detta

jg

Goda nyheter! I Junlands fall hoppas jag han får tillbaka lite av klippet i skridskoåkningen igen. Nog för att han aldrig varit en raket på grillorna men efter sina operationer är han nog med rätt stor sannolikhet långsammast i ligan. Blir svårt att ta en plats då om skridskoåkningen inte sitter oavsett hur bra man är på annat. Pre-operation-status är good enough!

Inte Gibbons?

• jg svarade på detta.

Så enligt Correns liverapport.

Junland & Russell i träning som jg skrev.

Maxwell eller Bäckman var med på förträningen och åkte en del, även om det inte innebär spel denna vecka eller nästa så är det ju steg fram och förhoppningsvis kanske båda kan komma att vara aktuella relativt snart om de nu inte skulle åka på några bakslag. Kanske efter uppehållet?

Fortfarande ingen Gibbons, det var då mig en svullen fot… 🙄🤔

Inte heller någon Bystedt eller Costmar på is, den sistnämnde ska tydligen åkt på en hjärnskakning efter krock på träningen i förra veckan.

Rob Fortfarande ingen Gibbons, det var då mig en svullen fot… 🙄🤔

Inte helt otroligt att han ådragit sig en smärre fraktur i foten om den svullnat upp så förbaskat och det inte vill ge sig hyfsat snart.

Rob Fortfarande ingen Gibbons, det var då mig en svullen fot…

Ja om det inte är en fraktur som visat sig efter att svullnaden gått ned.

Edit: tvåa på den.

Rob Inte heller någon Bystedt eller Costmar på is, den sistnämnde ska tydligen åkt på en hjärnskakning efter krock på träningen i förra veckan.

Nog för det här med goda vanor och “träna som du spelar” etc, men fan, kan de inte chilla lite på träningarna när läget är som det är…

Säkert Eddie igen 😅

Visst var det mot Frölunda han täckte skottet? 10 dagar nu… aja, får se om dom kommer med några rapporter senare under dagen / veckan.

Rob Fortfarande ingen Gibbons, det var då mig en svullen fot… 🙄🤔

Kan ju ligga en svullen fot begraven här så att säga, Kanske är på Hawaii o dricker paraplydrinkar i väntan på att bli utköpt?? 😆

jg Eller på Max & käkar lite goa burgare med Tjosan

Lukkinen Sånt där gillar jag. Inget “rulla runt på första- och andra-femma” i pp utan ett spetstänk specifikt avsett för pp.

Lukkinen

Vart hittar du den där rapporteringen?

Peter Mildaeus gör ju ett hästjobb och scoutar så att till och med ryssen blir nervös.