Efter uppehållet skulle jag vilja se denna formation (och lagförändringar) förutsatt att Bäckman är tillbaka från skada:
Forwards
NY- Ljungh - Lantosi
Little - Ehn - Russell
Johansson - Maxwell - Törna
Weigelt - Ekmark - Costmar
Ljungman
Kommentar 1: Få in en till Lantosi-typ. Då har vi en förstalina med riktigt bra lir, förhoppningsvis kan då också nyförvärvet förbättra PP-spelet (som visserligen steppat upp senaste matcherna tack och lov). Lantosi är inte enbart lir heller, utan jobbar bra över hela banan tycker jag.
Kommentar 2: Törna har gjort det jävligt bra med sitt slit senaste tiden. Jag tycker dock man ska fortsätta med Russell i andra och se om dansken kan komma igång igen efter skada. Han gör också en hel del bra saker där ute.
Kommentar 3: Johansson gör det bra. Får köra ett tag i tredje, men med brasklapp att ex. Costmar eller Weigelt kan komma in när som helst och ta platsen.
Kommentar 4: Fjärde får bli en ungdomskedja som kan riva och slita rejält. Ljungman behöver hitta tillbaka till sitt fina spel han hade i början på säsongen, just nu går han som extra. Ekmark får fortsätta då han gjort det bra i slutet.
—
Backar
Junland - Pettersson
Nyberg - Bäckman
Larsson - Lindroth
Hävelid
Kommentar 1: Junland och Pettersson är klockrena just nu, bär verkligen offensiven.
Kommentar 2: Bäckmans offensiv tror jag kan gå bra med Nyberg som gjort det bra hittills tycker jag.
Kommentar 3: Lindroth måste steppa upp. Tycker han ganska ofta blir uppäten i egen zon. Får spela med Larsson som kan täcka upp defensivt.
Kommentar 4: Hävelid ser spännande ut! Man får räkna med misstag där, tycker han har en riktigt fin offensiv uppsida. Går före Cronholm samt Schira som blir utanför laget.
—
Förändringar
Gibbons -> skeppa. Visst, det kan lossa där men poängskörden är på tok för dålig. Efter Röglematchen känner jag att det helt enkelt inte är tillräckligt, även om det finns något där. Vi kan inte vänta en hel säsong på att en tilltänkt topplirare får det att lossna “när som helst”.
Schira -> skeppa. Beror dock lite på lönen, om vi fått honom för ett kanonpris kan det vara värt att ha kvar honom. Men jag tycker han kladdar och skapar för mycket osäkerhet bakåt. Gillade vad jag såg på försäsongen och de första matcherna men allt eftersom har spelet blivit värre. Med full styrka på backsidan tycker jag Hävelid går före. Fan, nu tycker jag LHC ska satsa stenhårt på honom. Cronholm blir utanför laget vid fullt mannskap, men är nyttig så fort det blir någon skada. Räknar direkt inte med att Bäckman kommer kunna spela samtliga matcher som är kvar. Junland kan också få bakslag osv. Schira har visserligen erfarenhet, men tycker det finns tillräckligt erfarna backar i form av Junland, Bäckman, Nyberg och Jeppe.
Andersson -> skeppa till HA. Det finns absolut noll plats för honom vid fullt lag, och även om skador uppstår gör junisarna jobbet bättre.