Frågan om värva eller ej är relevant. Och jag förstår båda sidor här. Viktigast dock, och det tro jag alla hållr med om är att det inte slösas pengar, ex genom att värva en trött import som varken bidrar eller visar hjärta. Ska det vara, ska det vara bra!
Men nån stans lutar jag åt att pajen bör agera. Oavsett vad målsättningen är/var. Faktum kvarstår, vi blev blåsta på vår enda spelande back (Bäckman stämplar in på tre matcher denna säsong - och nej jag ser ej Nyberg som hans ersättare). Vi blev blåsta på vår mest meriterade forward (Gibbonshar varken varit bra eller hel unde majoriteten av säsongen). Lägg därtill att vi gick in i säsongen kort med forwards (dock kanske det rättades till med Lantosi), Gallo in räknar jag ej in här då jag snarare ser det som en justering (eftersom pasic drog) och inte en komplettering
Mao om pajen ska göra sig själv rättvisa bör han åtminstone sätta ett lag på banan som svarar upp mot de kvalitéer och den bredd han åtminstone hade tänkt från början.
Personligen är jag inget fan av försöka snåla sig till framgång. Brukar ofta bita en i röven istället. Besparingsposten ”vakant klubbdirektörs position” i tre år är ett exempel på vansinnet. Insnålningen av mentaltränare en annan. För att inte tala om satsningen på Lundström som målis förra året.