Visst det vore klokt och spara lite cash för Pajen och co också såklart, men samtidigt så skulle man tjäna på att ta in någon offensiv back alternativt någon som kan ersätta Gibbons med den offensiv som uteblivit där, men det lär nog inte hända så vidare det inte blir manfall-och fler skador uppstår. Givetvis kommer vi inte slåss om sm-guldet den här säsongen eller nästa heller, men om det ser ut som idag i April med publiken, inget publiktak så tjänar samtidigt Cluben på att gå längre i ett slutspel - och med längre så syftar jag som högst på att LHC kan ta sig till semifinal, LHC är lite underdogs, smyger där i vassen och lurar, alla underskattar det LHC vi har idag, bara för de resterande säsongerna vi haft, men vi är på rätt väg och vi är på gång, det är bara fortsätta på den inslagna vägen nu.
Dahlbeck och Malte Strömwall i all ära åh ja tack till dem, men Lukas Bengtsson? Njaa, väldigt skeptisk till honom om man nu ska börja bygga en stark trupp med ‘kärnspelare’. Han gjorde bra ifrån sig offensivt när han väl befann sig på isen men är ingen back vi skulle kunna bygga vår ‘kärna’ i truppen kring, dels för att han var endast(!) här en säsong och dels för att han hade väldigt bråttom och dra till KHL och dels att han är fortfarande i en tillräckligt ung ålder för att försöka ta sig till NHL. Jag skulle hellre se någon rejäl försvarsgeneral då Ála Rambo-Rahimi, som kan anpassa sig till den nuvarande hockeyns fart i kombination med sitt fysiska spel, men som också kan rensa hårt och bra framför mål utan att ta onödiga utvisningar, men det är min åsikt (Y)