Anonymous2 olika serier ju, så det känns inte så troligt. Mäki skrev i sin blog eller i Aftonbladet för ett tag sen om värvningar och allsvenska toppspelare burkar vara klara för nått lag i SHL redan innan jul. Det påverkar ju liksom inte Modo om han sticker nästa år en serie uppåt. Det har de nog räknat med ändå.
Silly Season 2021/2022
Slottsvakten Nej, det var något annat. Ett bygge som påminde om Team Boro fast det blev SM-Guld istället för konkurs. Percy var tydlig frontfigur och de spelade i en storstad.
Linköping gick upp i Elitserien med ett allsvenskt lag men lyckades som första klubb av den typen värva svenska landslagsspelare i sin etableringsfas.
Nu fick vi in modigs men den här killen hade varit spännande att se i cluben
Om så är fallet så blir jag lite orolig faktiskt. När jag läste de uttalanden som ledningen i Modo gjort så fick jag iallafall känslan att det varit någon form av osämja, antingen mellan Modigs och ledning eller mellan Modigs och övriga spelartruppen. Någon som ”bråkat” sig ur sin klubb känns inte särskilt bra någonstans.
Tänkte skriva att de vita spelarna ser förståndshandikappade ut, sen såg jag att det var HV71 och då skrev jag det ändå.
Kjeppkinesen Han som leker fotbollsmålvakt har nog missuppfattat sin roll lite
Ja, herregud. Snyggt mål hur som helst!
- Redigerad
Franckie Burns jo jag har koll på det. Och nån stans gillar jag att vi fortfarande är ”ogillade” i svensk hockey. Tycker nånstans det är vår identitet. Jag kan ranta mycket om det men lämnar det här och nu
I fallet modigs tycker jag det är uppenbart att skribenterna och inte minst rubriksättarna blundar för det faktum att alla spelare vill upp i liga-hierarkin. De blundar också för den tydliga kopplingen till klubben, flera spelare i laget samt Östman. Men nog om det, lite OT.
Hur som helst, tror det kan bli bra med Modigs. Tajmingen är (ur vårt perspektiv) bra, han har incitament att spela bra och visa upp sig i shl, vi behöver bredda och har dessutom lånat ut lite junisar nu. Det är väldigt lite att förlora men mycket att vinna på detta. Nån som vet hur kontraktet ser ut? Är det bara året ut? Eller finns det optionsår?
Och, vad tror ni är detta sista värvningen denna säsong?
- Redigerad
Det är så jävla underbart på något sätt att se just MoDo fansen sitta på twitter och tvärtjuta över detta. Vet inte om det är känslorna från finalen som spelar upp, och det är därför man känner en enorm skadeglädje.
Men så ser man dessa nötter som anser att LHC har gjort något fel, jag tror inte att vi har köpt ut honom med någon klausul, det skulle man inte göra i detta skedet och sedan bara signa resten av säsongen, sure, vi har troligen betalat någon ersättning… Men jag såg någon MoDo snackpåse som ställde frågan "Detta borde väll kanske kunna få reprimander eller att det skulle undersökas… Liksom varför? Ska spelaren utredas för att han ville byta lag? Ska LHC utredas för att vi värvar en spelare som är tillgänglig? Eller Modo, för att de troligen ljuger om klausuler?
Oavsett, så tror jag att skadeglädjen också härstammar lite från självgodheten hos Modo fans, fattar de att de är ett hockeyallsvensktlag, som inte varit relevanta sedan 2007? Folk som sitter och snackar om “Hur han kan vara en sådan förlorare som går till LHC, istället för att vara med på våran resa, jag hade köpt om han hade gått till ett topplag i SHL”… Liksom herregud. Sakta i backarna, ni gör inom några säsonger 10 års jubileium i HA….
HNez Haha! Det är exakt så man känner, skadeglädje för finalen 07! Det är så jävla roligt! Lika kul var det när HV åkte ner hahah! sedan kan dem väl få gå upp igen, då det genererar I ytterligare 2 matcher med fulla hus.
Glöm inte att vi var en skam för svensk hockey när vi fick storstryk emot dif allt enligt en svensk förbundskapten å det basunerades ut i pressen.
Lustigt att inte färjestad var en skam för svensk hockey när de losade med 0-8 på hemmaplan emot luleå.
- Redigerad
QPR Kanske kan våran Modigs vara son till honom?
Dektektiv HNez till utsättning, enligt EP så är inte deras profiler sammankopplade som far och son som det brukar vara, Markus har sin brosa och sin kusin kopplade.
Så vid första anblick så verkar det inte som det, undersökte saken närmare, och Jan-Erik Modigs, har spelat och varit ungdomstränare i Vimmerby (verkar inte så via EP, men gjorde lite sökningar och kunde crossrefrencea att det stämmer), efter lite vidare undersökning så ser jag att en Jan-Erik Modigs numer är ungdomstränare i Leksand, vilket är vart våran Modigs släkt härstammar ifrån, om jag inte hört fel (vet att flera av dem är Leksandsfans iaf)… Hittade tillslut en artikel som nämner: “Son till leksingen Jan-Erik Modigs, som öste in poäng i Vimmerby Hockey en gång i tiden.” angående Markus Modigs.
QPR Lustigt att inte färjestad var en skam för svensk hockey när de losade med 0-8 på hemmaplan emot luleå.
Inte så förvånande när t.o.m. Corren benämner dem som “Real Färjestad”.
Personligen ger jag inte mycket för dessa “anrika” lag. Det finns inga lag som ska vara i SHL p.g.a. sin historia i ligan, utan det spelar man sig till.
Tack HNez och Ndut för att ni orkade å gräva. Ja, Jan-Erick var det han hette som gjorde så mycket poäng inte undra på att äpplet inte faller så långt ifrån päronet angående Markus.
Angående Vimseby därifrån kommer en av Sveriges största hockey profiler vem? Smeknamn Kocken!
Sillen ett allsvenskt lag som dessutom har varit bottenlag en stor del av sin tid där nere, trots bra trupp. Det verkar ju som att ingen riktigt förstår det, inte bara de inbitna Modofansen. Media pratar fortfarande om Modo som ett relevant lag.
MoDo är så irrelevanta att Foppa emigrera till Schweiz, Näslund blev affärsman och Sedinarna skämdes så mycket att dom stannar i Vancouver. Dessutom är deras publikuppslutning så låg att att det är omöjligt att avgöra om det är restriktioner på 50 pers eller inte. Förstår att Modigs vill byta upp sig.
Det ska bli intressant att följa de sista dagarna innan transferfönstret och huruvida pajen lyckas hitta något som passar på backsidan.
Utifrån de få kommentarer Pajen lämnat om värvningar så säger mitt minne att han ofta benämnt backsidan i LHC som ”…något tunn och svag”.