Blev faktiskt lite besviken att Ojamäki försvinner, han har greatness i sig, men det är förmodligen bara en försvarsmekanism för att man hade förlikat sig med tanken på att han skulle bli kvar och ställt om till att leta efter potentialen i honom. Nu när hela finnekolonin är borta kanske det spelade in också. Kanske att det gör det även för Kärki.

Skönt iaf med Ljungh! Man kan diskutera om han är värd pengarna, men att ge sig ut och hitta en ny förstacenter som är garanterad klass i SHL är inget uppdrag jag hade velat ha som sportchef i en i övrigt tunn trupp.

LaumannBingo

Det är på den punkten jag tror det kan bli tufft. Vilken klubb skulle vilja ta Lundströms kontrakt….!? Mjölby!?

alfie jag blev också lite besviken Ojamäki försvinner, men precis som Du skriver så består nog den besvikelsen mest av att jag också hoppades på en ”plötsligt händer det” effekt. Om det stämmer att han blivit betydligt dyrare så bör ju beslutet varit enkelt för pajen. Helt rätt inte chansa på en ökad effekt till betydligt högre kostnad.

Risk vs gain… effect vs cost.

Trots rensningen i finnkolonin skulle jag gärna se Kärki stanna. Men även där gäller såklart kostnadsaspekten, fast hans betydelse som rollspelare tycker jag motiverar en ”helt okej lön” (vad det nu är i coronatider)

LaumannBingo enligt säkra källor ”är Lundström billig” så det ser man inte som något större problem. Det jag uppfattar det handlar om är att ”rätt MV” dyker upp på marknaden och att man inte tänker ”kasta in någon” bara för att….. men hittar man en stabil MV så löser man Lundström. Så har jag tolkat informationen.

alfie Sillen Jo jag vet också att han är billig och som ni är inne på kan man säkerligen gå in med tre målvakter just för att Lundström är så billig.

Men jag hoppas fortfarande att dom kan hitta en klubb som vill ta honom både för LHCs skull men framförallt för Lundström själv. Så som hans självförtroende misshandlades förra säsongen tror jag att gå in som uttalad tredjemålvakt vore dödsstöten för honom.

LaumannBingo För Lundström är det nog ingen risk. Om ingen vill ta över delar av hans lön så tror jag inte att man ser nån poäng med att ha honom sittandes här som tredjemålvakt. Då tror jag han lånas ut gratis och om så blir fallet så finns det säkert många lag i HA som vill ha honom.

Om Maxwell presenteras idag är det lite ”nyp mig”-läge. Ljungh, Maxwell och Ehn som centrar i fallande hierarki är inte ett slarvigt Sportchefsjobb på pappret.

LaumannBingo det är en åsikt som är lätt att sympatisera med 🤗 hoppas också man hittar en bra plats åt Niklas. Man kan inte säga annat än att han tog sitt ansvar och ställde upp förra säsongen.

Slottsvakten Jag hugger på allt idag 🙂 men kan ändå tycka att Ljungh, Palve, Rissanen såg mer spännande ut på förhand. Men med tanke på det ekonomiska läget så får det anses som en gedigen centeruppsättning, absolut.

alfie 😉 Jag stod faktiskt i valet och kvalet huruvida jag skulle lägga till ”Jag var iofs rätt taggad på centersidan inför förra säsongen”. Den glömmer man inte i första taget.

Jag bara slog bort tankarna på att det skulle vara möjligt när rykten om Ehn, Maxwell och Ljunghs eventuella frånfall cirkulerade. Därför känns det lite extra skönt just idag OM Maxwell presenteras.

Slottsvakten Då får vi hoppas på några spetsiga lekkamrater till centeruppställningen