Lukkinen Ser bra ut men tror inte vi ska räkna med Rissanen, han har ju trots allt kontrakt med ett annat lag och Cluben skulle behöva köpa ut honom. Där är frågan om han Verkligen är värd det?
Då ser jag hellre att man behåller Morley till en vettig peng

Mattsson har väl inte direkt 6y nuffror mtp att han stått i ett relativt hett Frölunda senaste åren. Har sett alldeles för lite av honom för att haja om han är “skillnaden” med vinnarstopp.

Om detta rykte stämmer så blir jag inte förvånad om vi står med Mattsson - Lundström nästa säsong 🙂

@Kapten Duck#416555

Mattsson är en klart sämre målvakt än Rubin i Frölunda. Värvar vi honom så får vi ännu en backupmålvakt som knappt håller för SHL. Känns sådär att ställa upp med två rejects från två mittenlag till nästa säsong. Värva Ersson säger jag!!

För min del är Johan Mattsson ingen drömvärvning direkt. Det var å andra sidan Ratio heller för den delen. Däremot tror jag inte att Mattsson är en sämre målvakt än vad Rautio är. I det målvaktsparet skulle vi ha två SHL-mässiga målvakter som absolut kan konkurrera om att vakta kassen varje match. Den ene har framtiden framför sig dessutom. Om alternativet till Mattsson är Lundström (eller Gud förbjude JG) vet jag alla gånger vad jag föredrar. Mattsson ÄR en SHL-målvakt på riktigt som har potential att bli bättre.

Niklas_H Det tror jag är uteslutet. Enligt Pajen hade han ju kontrakterat både Lundström och Rautio. Rautio lär kosta 2-3ggr så mycket som Lundström. Lundström kostar peanuts att bryta med i sammanhanget.

Det är omöjligt att tänka nyktert på målvaktssidan. Rautio - Mattson låter som en dröm fast jag fattar ju att det egentligen är en knappt medelmåttig uppsättning.

Johan Mattsson > Niklas Lundström

Är det Mattsson jag får för att slippa Lundström (förlåt PB) så tar jag det alla dagar i veckan!

En jag tycker att vi ska försöka få till oss om HV åker är ju Fredrik Forsberg.
          Ändå 17 mål med endast en istid på 12:17 i snitt. Visst mycket har kommit pga bra PP ((nio mål)men skulle inte säga nej till att ha honom i en tredje med PP tid.

Den som hade sagt för nåt år sen att man skulle få ståfräs av tanken på Mattson+Rautio som målvaktspar 😅

Hoppas ändå att ryktet stämmer! Stor skillnad på att ha två habila målvakter som kan konkurrera och att ha en habil målvakt som tvingas stå nästan alla matcher för att den andra är kass.

Lukkinen

Joo, så är det ju med knapp marginal. Man har petat Rubin i förmån för Mattsson på slutet. Min kära kollega är dock ett stort Frölundafan och intygar att Rubin är den målvakten som är bättre av de två och att det är honom man vill satsa på i Frölunda.

Har dock gärna fel om vi värvar honom, såklart.

Otroligt tacksam roll för Mattson i sådant fall. Han kan vara halvdan och ändå framstå som en kanonvärvning

Anonymous3 Vet inte om jag håller med om det. Gunnarsson har hållit hyfsade siffror i ett dysfunktionellt HV. Matsson har inte räddat Frölunda som spel- och lagmässigt är ett bättre lag än HV. Och tittar man ikväll verkar han hantera press bra…

Första halvan av säsongen 19/20 räddade Mattson knappt 0,2 mer mål än förväntat per 60 spelade minuter. Som en jämförelse släppte Jonas Gustavsson under samma tidsperiod in 0,1 mål mer än förväntat. Får vi målvaktsspel som är i den klassen kommer inte målvaktssidan sänka oss, extremt stor skillnad att få ett stabilt målvaktsspel jämfört med det vi fick se denna säsong.

Viktigaste av allt om det ansluter en ny målvakt är att det i alla fall ger någon slags bekräftelse på att Pajen inte tappat det totalt. Addera att det skulle göra ens egna välmående väldigt gott att slippa tänka på Rautio och Lundström som målvaktspar.

Ecorren

Såklart. Men jag hade hoppats på en klar etta som kan vinna matcher åt oss med Rautio/Junior som backup. Synd om man chansar på en sådan viktigt position i år igen.

Sen ska det också tilläggas att ingen av Frölundas målvakter sitter på några supersiffror direkt.

Aja får hoppas att Vernblom och Fransson har lärt sig sin läxa..

Frölunda kommer definitivt att satsa på Rubin och det jag läst på raka puckar är att Mattsson inte vill finna sig i en roll som andra målvakt igen utan han är ute efter första spaden och kommer att röra på sig, det nämns också att Frölunda vill locka tillbaka Johansson (KHL), inte till nästa säsong men på sikt ses han som deras etta.
          jag skulle vilja veta mer om det här ryktet innan jag riktigt tror på det.
          jag har varit inne på Mattsson tidigare och tycker att det är en bra målvakt för ett lag som LHC som ska satsa på en kvartsfinal först.