Nu ber ledningen återigen supporter om pengar (det var inte länge sedan aktier till inget större värde prackades på supporter) för att rädda föreningen. Det samtidigt som samma supportrar just nu inte får ut någon större glädje ifrån sitt älskade LHC.
Ledningen äskar återigen pengar för att de inte kan sköta sin ekonomi eller kan göra en mer grundlig analys av de spelare de har signat - tänker bl.a. på Rynnäs eller Ojamäki - för andra företag som skulle göra så stora investeringar i relation till omsättning så skulle det krävas en gedigen genomgång och betänkande. För att ge lite mer trovärdighet och engagemang och därmed mer pengar ifrån supporter och sponsorer skulle det vara intressant att få reda på hur mycket pengar ledningen gått in med och hur mycket befintliga spelare sänkt sina löner. Kommunen verkar ha dragit sitt stå till stacken med minskad hyra. Om kommunen erbjuder hyresfritt borde inte ledningen kunna arbeta utan ersättning under samma period?
Nu ska man kanske inte sparka på de som ligger men vad gör Roger Ekström? Om jag inte missminner mig så sa han i somras att han förväntade en normal säsong med publik (det var mitt under rådande pandemi). I början på hösten, om jag inte åter missminner mig, så sa Roger till Corren att de skulle ha en 1-dags workshop om pandemin. Pandemin borde varit högsta fokus sedan mitten av februari (nu är det enkelt för de att hävda att de tog action tidigt men vad gjordes förutom att värva för fullt?).
Därtill vill jag ifrågasätta att Roger totalt har 15st olika uppdrag, även om fler berör LHC, (https://www.allabolag.se/bolagslista/rolf-roger-ekstrom/f79984a4af1e03e90af5a780579c4d2a) samt vad han har för erfarenhet att driva ett företag inom event där fokus bör vara att driva publik och bygga varumärke. Han har tidigare arbetat med fastigheter - rätt långt ifrån vad LHC sysslar med.
Ett litet exempel på att LHC fokuserar på fel saker är att första nyhet på LHC.eu sälja publikfigurer där de totala intäkterna aldrig kan överstiga en veckolön för Lundh. Borde finnas viktigare saker att vilja kommunicera. Sedan går det så klart argumentera att de inte tagit fram en hemsida som är ämnad för mobil med tanke på att nästan alla besöker hemsidan ifrån mobil och inte desktop men det kanske har något med åldern på ledningen att göra.