Goren är en idiot, tveklöst. Således passar han bra in i FBK, vilket även gäller deras fans. Han som startade konversationen är inget undantag. Självklart vill man att spelarna ska prestera, och självklart så ska man få ställa krav. Således ser jag inget fel i önskemålet om "heart and determination".
Men jag tror nog att Goren själv förstår att det är bra att göra mål, utan att en supporter berättar det för honom. Skillnad hade varit om supporten i fråga hade analyserat det bättre, snarare än att säga: "såhär spelar man hockey", för den som tror att det är så jävla enkelt kan ju fråga sig själva varför han/hon inte själva spelar hockey på elitnivå.
Sen är ju Gorens reaktion barnslig. Antingen ignorerar man bara, eller så skickar man ett artigt "lägg av" meddelande. Är man elitspelare så får man nog ta att folk ställer lite krav, även om man själv tror att man är liiiite bättre än alla andra (passar ju Goren och FBK som hand i handske, för övrigt). Men icke, då ska det munhuggas och förolämpas och "hotas". Då får man nog ta att man får ett dumt svar tillbaka (eller flera, i det här fallet), även fast supportern inte direkt visar upp sin mest mogna sida heller. Men hey, kanske mycket att begära av ett FBK-spelare.
Men en spelare på elitnivå ska kanske inte hota en supporter med stryk? I alla fall inte för en sån här sak. Och därigenom kommer också det märkliga i historien: Varför i hela helvete agerar inte FBK? Samtal med spelartruppen om vad man bör och inte bör säga? För helvete.. det ska inte ens behövas, och om det ska behövas så ska det fanimej inte vara det enda som FBK borde göra i det här fallet. Men det var det.
Det är märkligt att supportrar inte får lyfta ett finger åt fel håll, men en spelare (eller rik sponsor) får göra vad fan som helst. Vi i Linköping borde ju, om några, märka av det. Jag har verkligen inget positivt till övers mot andra lag eller andra supportrar - men jag kan i alla fall ha så pass mycket respekt för dom att jag inte önskar något lag den supportersituation som vi har (nåja, förutom HV, FBK, Tälje och Brynäs då...).
FBK borde tvinga Goren till en personlig ursäkt och agera med diciplinära åtgärder istället för att försöka sopa detta under mattan. Det här är säkerligen tyvärr bara något som händer i en drömvärld, där hjärta står över ekonomi och där fansen i grund och botten är föreningen. Det är en jävligt tråkig utveckling, och risken är att det har gått så långt att det inte får att stoppa.
Summa summarum: Supportern kunde kanske formulerat sig bättre, men idioten i det här fallet är Goren. Jag gillar inte fans till FBK, men här känner jag ändå sympati för CFCs ilska. Hoppas personligen att Goren buas ut å det grövsta i Kaffehallen.