Jocke Vad i h-e är det med LFC och Norrköping?
Jag har hört att deras fanförening Lejonflocken t.o.m. ville gå i en gemensam marsch med Pekingpacket när de var på besök… Jag antar att det är det man får förvänta sig av en förening som hyr in Bonnkappälle när stort bortafölje väntas. Har aldrig haft mycket till övers för LFC och deras bild av fotboll är inget för mig. Denna röra tydliggör bara att de inte har någon känsla för sportkultur överhuvudtaget. Jag tror dessvärre inte att LFC:s ordförande enbart pratar för sig själv utan att detta är något som genomsyrar hela LFC. Så pass patetiskt är följet och organisationen kring damfotboll.
Att på tal om LFC:s tänkesätt så var jag på den så kallade Champions League-matchen med en Arsenalpolare i höstas och det kan ha varit en av de mest surrealistiska arrangemangen jag varit på. Arsenal stod som hemmalag på resultattavlan, musik spelades när Arsenal gjorde mål och speakern ropade ut Arsenal-målskyttarnas namn som att det vore deras hemmaplan. Jag vet att majoriteten av publiken var Arsenalfans, men kom igen! Det där hade aldrig ens varit påtänkt i en herrmatch, det liknade snarare ett sammandrag för 10-åringar!