Krasse

Haha exakt! Verkar bli intern lösning där. De har Bemström och Ollas i J20 bland annat.

Krasse Montén söker ju en tjänst, eller?

Monten kan lugnt pilla navel i ekängen eller vart han bor och lyfta månadslön i 18 månader till…

jg LOL ! Japp dom flesta hockeyspelare bor väl dur ute bakom sophögarna vid Tekniska verken ;-). Montén kan ta det lugnt.

Ja då har Oskarshamn också fått en Wagner i sin trupp, jag blev inte så impad av han siffror i AHL och NHL, så han blir nog inte så stort hot mot oss.

Nils inte nån nhlstjärna de plockar in, men skulle nog säga att han har potential att göra skillnad förutsatt att han anpassar sig till shl snabbt

• Nils svarade på detta.

Vinhandlarn Vi får väl se om det är en flipp eller flopp, någon liten skillnad kan han nog göra när Oskarshamn ligger i botten tillsammans med HV.

Han har inte varit speciellt bra men eftersom marknaden uppenbarligen är totalt död lär det bli ett bra budkrig kring Olli Juolevi. Hans kontrakt med Timrå går ut på söndag. Rögle, Hv, Leksand och Timrå lär vara sugna allihopa.

Då kan vi räkna bort Rögle från jakten på Juolevi, Ekeståhl-Jonsson blir enligt höken en av SHLs bäst betalda spelare i Rögle nu. Då puttades vi ner i löneligan igen 😂

MrNebbiolo Ekeståhl-Jonsson

Segt. Han är ju rätt bra tyvärr. Verkar dock som att han har gått trögt i Schweiz i år vilket är positivt.

Kjeppkinesen

Tyvärr tror jag detta är en kanonvärvning för Rögle, han gjorde 36 pinnar sist i SHL och är bara 27år.

Han och Tambellini hittade varandra i PP som i trans sist.

MrNebbiolo Han har inte varit speciellt bra men eftersom marknaden uppenbarligen är totalt död lär det bli ett bra budkrig kring Olli Juolevi. Hans kontrakt med Timrå går ut på söndag. Rögle, Hv, Leksand och Timrå lär vara sugna allihopa.

Ja om nu så många klubbar letar efter spelare att fylla på truppen med så måste det vara ett jättebra betyg för PJ. PJ har ju lyckas att värva både Bouma och Greco i en så kallad död marknad. Hat off PJ du är en jävel på att vara sportchef. Ja det är en jävla tur att PJ är i Linköping och inte i någon annan stad eller by, där har vi riktigt flyt med en riktig sportchef värd sitt namn.

Jag fattar dock inte i ärlighetens namn att Rögle går (vilket de antagligen måste gjort) all in på Ekeståhl-Jonsson, visst det är en ofantligt jävla bra hockeyspelare offensivt, men om jag inte missminner mig så är han väll knappt att hänga upp i granen defensivt? Hade jag varit GM där hade jag siktat mig in på någon mer stabilt defensiv, för det är ju inte backarnas poängproduktion som gör att Rögle ligger där de ligger just nu, då Kapla leder deras interna poängliga…

Sen samtidigt, som ni är inne på, han kan ju vara med och vrålstarta igång deras PP. Men jag är personligen tveksam. Hade det varit Linköping, med ett så stort hål defensivt, som tog in en offensiv back så hade jag ställt mig väldigt tveksam.

Enda defacto anledningen jag kan se, är om han kom ut på marknaden nu, och de var tvugna att lägga 100% fokus där för att inte han skulle hamna i något annat lag på långtidskontrakt.

HNez Det som spelar in här också är att det är en svensk spelare som varit där tidigare och gjort det riktigt bra. Någon som de kan ge ett längre kontrakt och även en spelare i en bra ålder som de kan bygga runt. Det här är en spelare som man oftast bara kan signa med när en säsong är över som nu kommer ut i en skral marknad.

HNez

Jo det stod tydligen mellan Modo och Rögle. Han gick på hockeygymnasiet i Örnsköldsvik. Dock är han från Umeå, blir kul att se hur kontraktet med Rögle ser ut. Jag kollade lite med Röglefolk igår och de tror inte Rögle är klara där. De kommer plocka in en back till som är mer defensiv. Samtidigt är deras problem mer offensiven och att de inte gör mål. Inte defensiven, får de igång målskyttet i PP hade de vunnit minst hälften av matcherna de förlorat. Exempelvis mot oss.

Endast säsongen ut för honom i Rögle, det är garanterat det överlägset dyraste kontraktet i SHL just nu sett till lön.

Austin Wagner kostar alltså 200 000 dollar netto. Det beror såklart på vad vi får ut men Greco för 150 börjar kännas som en grymt bra deal av PJ!