Han svek laget i mina ögon. Köper inte hans argument varför han lämnade LHC. En kort intervju i corren som hade tagit från NA Örebro.
Jag har inte uttalat mig om det, så det här blir första gången. Egentligen var det så att min chef fick gå, vilket jag tycker var klubbens rättighet att göra när de sportsliga resultaten uteblev. Jag hamnade i ett läge där jag skulle få en eller två nya chefer, och kände lite att jag skulle hamna emellan. Jag var delaktig i stort sett alla tidigare beslut tillsammans med Peter som fått gå, och ville att Broc (Little) och (Jonas) Junland skulle få göra det på sitt sätt, säger Mårtensson till Nerikes Allehanda.
Enligt uppgifter ville LHC behålla Mårtensson men Mårtensson tackade själv nej och sa upp sig från jobbet. I stället tog alltså Broc Little och Jonas Junland över som tillfälligt sportsligt ansvariga för LHC.
– Det var jäkligt tomt dagen efter. Jag tänkte mycket, funderade över om jag svek klubben, men landade i att det var rätt mot alla. Jag ångrar mig inte, säger Mårtensson.
Och nu går han alltså till rivalen Örebro som assisterande sportchef till Henrik Löwdahl.
– Det var lite läskigt att för första gången vara arbetslös, säger han.
Tony Mårtensson berättar för tidningen att han, precis som i LHC, kommer att pendla till jobbet.
– Jag utgår hemifrån, men har två timmar hit, så det är inget problem. I det här jobbet är det viktigt att vara ute, se matcher, träffa folk, prata med scouter, agenter, spelare. Och att synas, att vara där med en Örebrotröja på sig.
Corren har under en längre tid sökt Tony Mårtensson, men utan resultat.
Vilken fegis som vågar inte ta det med Corren sporten.