stahl Hyfsat lång karriär får man säga. https://hockeysverige.se/europeisk-hockey/jaromir-jagr-comeback-38e-sasong-kladno/
P22 Oliver kylington klar för Dif. Spelade senast i Färjestad sen NHL många år. Men varit klubblös ett tag vad jag förstod.
HNez Palve presenterad av Djurgården. Vissa verkar nöjda, ser folk skriva att det är bra att få in “finskt sisu” (kanske inte är det första jag tänker på när jag hör namnet Oula Palve), vissa verkar missnöjda och jag kan faktiskt förstå dem. Om föreningen själva går ut med en insamling och promotar så hade man väl hoppats på mer än Palve och Marmenlind? Kan ju givetvis bli säsongens värvningar, men på förhand? Inte upphetsande direkt!
jg HNez Är väl en överhängande risk/chans att han kommer in och saboterar det dijf byggt upp här i början av serien. Lär bli fler mål bakåt än framåt så att säga…
HNez LaumannBingo Enig, alltså Omark är en klass-spelare absolut. Det kan ju givetvis bli succé, men att man vågar gambla det där avslutet han fick… Jag hade inte gjort det om jag var Linus själv.
HNez Djurgården lånar alltså ut Daniel Brodin, 35 år, till Björklöven. Antar att det är för att plocka in ännu fler spelare. Kan tycka det är oerhört sorgligt på något sätt, har absolut inte något till övers för Djurgården, men att hålla på och låna ut trotjänare så här, nja. Hade huggit något enormt i hjärtat om vi exempelvis hade lånat ut Sebbe Karlsson hans sista år.
logiken Luleå gasar på rejält tardif, omark och nu lakssonen på G in. Ingen tråkig backsida med sellgren, allard, gustafsson, lakssonen, engsund, själin och leskinen. skönt att vara klara med bortamatcherna mot dem åtminstone:-)))
HNez HV-supportrar i deras matchtråd mot Örebro skriver “Jag förstår inte hur vi värvade Lehtinen efter hur dålig han var i kvalet”. Har de glömt bort att han gjorde typ 1-2 kanonmatcher i kvalet, sen började släppa in puckar bakom sig. De kan inte lägga 1+1? Det är för mig överdrivet tydligt att de hörde av sig till hans agent under matchserien. Snubben la sig ner. För vi alla minns väl målet som vände matchserien? Det i OT när HV-spelare kommer längs kanten och snubben står 1.5 meter brevid målet typ.
Metallica HNez HV-supportrar i deras matchtråd mot Örebro skriver “Jag förstår inte hur vi värvade Lehtinen efter hur dålig han var i kvalet”. Tyckte att det var en märklig värvning direkt han presenterades. Det går inte ha kortväxta och fladdriga målvakter i kassen när man har ett så horribelt försvarsspel. Man behöver en Högga eller Hellberg för att dom ska överleva med sådant kaos framför sig.
Kjeppkinesen HNez Man visste ju att Lehtinen skulle en bli flopp i HV:s obefintliga försvarsspel. SHL:s mest överskattade målvakt.
Fantomen Kjeppkinesen Visserligen ligger de ”bara” fyra i hockeyallsvenskan men ändå…sparka en tränare när man är topp 4… hybris. 😅
alfie Har helt missat att Klas Dahlbeck verkar vara klar för Malmö till nästa säsong. Blir spännande att se om det blir något ramaskri när det blir officiellt - han spelade trots allt klart säsongen 2022 i armélaget CSKA. Blir det öppna kort om anledningen eller ytterligare en svepande “det gick inte att ta sig ur”-bortförklaring…