TheDude Babba jag var skeptisk till Silfverbergs återkomst Jag håller med. Det alla missade med Silfverberg var att han inte underskattade SHL. En stor del av alla som kommer hem till SHL efter många år i NHL förstår inte att SHL har utvecklats under de år som gått. Silfverberg fattade det och tränade rejält på sommarträningen. Hur är det med Bäckström? Sedan borde väl han i princip kunna bidra genom att bara stå still och fördela puckar i PP. Nåja, vi får se. Ska bli spännande att följa hur det går.
Kjeppkinesen LaumannBingo Jag tycker han är jobbig. Hoppas han får ett välkomnande som han kan skriva en till bok på.
TheLokalPatriot Kjeppkinesen EU, Schengen och 10 000 tyska bögar du vet. Finns inga gränser längre, Tyskland de sa, Sverige de va. Enda sättet att hantera det, är att själv också var helt gränslös! Men det känns som ett tips du redan fått, och anammat.
stahl Hyfsat lång karriär får man säga. https://hockeysverige.se/europeisk-hockey/jaromir-jagr-comeback-38e-sasong-kladno/
P22 Oliver kylington klar för Dif. Spelade senast i Färjestad sen NHL många år. Men varit klubblös ett tag vad jag förstod.
HNez Palve presenterad av Djurgården. Vissa verkar nöjda, ser folk skriva att det är bra att få in “finskt sisu” (kanske inte är det första jag tänker på när jag hör namnet Oula Palve), vissa verkar missnöjda och jag kan faktiskt förstå dem. Om föreningen själva går ut med en insamling och promotar så hade man väl hoppats på mer än Palve och Marmenlind? Kan ju givetvis bli säsongens värvningar, men på förhand? Inte upphetsande direkt!
jg HNez Är väl en överhängande risk/chans att han kommer in och saboterar det dijf byggt upp här i början av serien. Lär bli fler mål bakåt än framåt så att säga…
HNez LaumannBingo Enig, alltså Omark är en klass-spelare absolut. Det kan ju givetvis bli succé, men att man vågar gambla det där avslutet han fick… Jag hade inte gjort det om jag var Linus själv.
HNez Djurgården lånar alltså ut Daniel Brodin, 35 år, till Björklöven. Antar att det är för att plocka in ännu fler spelare. Kan tycka det är oerhört sorgligt på något sätt, har absolut inte något till övers för Djurgården, men att hålla på och låna ut trotjänare så här, nja. Hade huggit något enormt i hjärtat om vi exempelvis hade lånat ut Sebbe Karlsson hans sista år.
logiken Luleå gasar på rejält tardif, omark och nu lakssonen på G in. Ingen tråkig backsida med sellgren, allard, gustafsson, lakssonen, engsund, själin och leskinen. skönt att vara klara med bortamatcherna mot dem åtminstone:-)))