stahl TheLokalPatriot Du har genomskådat lösningen vi tänkt ut för att få vara kvar i SHL. Det är ju trots allt bara ett lag som åker ur. Jag tror både LHC och HV är i lite flipp eller flopp -läge i år med på papperet bra värvningar men med osäkerhet gigante på ledarsidan. Ska bli kul med två matcher i Saaben i oktober - se till att få biljetter bara.
Revoleddam Charles Hudon till Dif.. Skaplig värvning. https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/charles-hudon-overens-med-djurgarden/
LaumannBingo Revoleddam velat ha hit honom sen han var i Schweiz 20/21. Han kan bli riktigt bra, sen är frågan om det blir ett sista kontrakt för att casha in och hur det är med motivation etc men. Men jag är avundsjuk!
Metallica LaumannBingo Ja, på pappret är det en riktigt stark värvning. Han har väl legat runt en poäng per match i både AHL och Schweiz i flera år nu. Verkar göra en del mål också.
Jocke Bergsten är mitt i prick som vanligt.. Hudon är ett namn som då och då har ryktats till LHC, men nu kommer den NHL-meriterade forwarden närmast från en säsong med en poäng per match i Lausanne. Det var 5 år sedan han lirade i Schweiz.
alfie stahl Kvasten går i HV Och budgetposten ”löner för spelare som inte är här” står på vid gavel. Hade varit intressant att summera totala utköp de senaste åren. Där staplar HV SM-guld på hög, en modern dynasti 🥳
alfie TheDude Ja, Cluben borde snegla mot HVs marknadsavdelning. Otroligt hur de lyckas få sina sponsorer att fortsätta pumpa in pengar i det svarta hålet.
alfie Bäckis officiellt klar alltså. Stort jävla frågetecken på hans fysiska status och form men Brynäs kärna av spelare som brinner för klubbmärket skojar man inte bort. Herregud..
Babba Bäckström klar för Brynäs, vad tror Bullen? Han har väl inte spelat hockey på över ett år men samtidigt går det ju inte att förneka spelsinnet hos honom.. jag var skeptisk till Silfverbergs återkomst men det gick ju bra för honom. Taket för Bäckis är högre och risken känns låg.
TheDude Babba jag var skeptisk till Silfverbergs återkomst Jag håller med. Det alla missade med Silfverberg var att han inte underskattade SHL. En stor del av alla som kommer hem till SHL efter många år i NHL förstår inte att SHL har utvecklats under de år som gått. Silfverberg fattade det och tränade rejält på sommarträningen. Hur är det med Bäckström? Sedan borde väl han i princip kunna bidra genom att bara stå still och fördela puckar i PP. Nåja, vi får se. Ska bli spännande att följa hur det går.
P22 Stort grattis till Brynäs! Så jäkla mäktigt att ha Bäckström här I SHL. Naturligtvis är det stort frågetecken om hans status. Men ska bli riktigt spännande få se Bäckström. Bara det är stort tycker jag.
Kjeppkinesen LaumannBingo Jag tycker han är jobbig. Hoppas han får ett välkomnande som han kan skriva en till bok på.
TheLokalPatriot Kjeppkinesen EU, Schengen och 10 000 tyska bögar du vet. Finns inga gränser längre, Tyskland de sa, Sverige de va. Enda sättet att hantera det, är att själv också var helt gränslös! Men det känns som ett tips du redan fått, och anammat.