Två detaljer jag saknar från tidigare sidan, inget av någon större vikt men nämner dem ändå.

På förra sidan fanns det lite “statistik” längst ner, antal inloggade just nu, antal medlemmar, datum med flest samtidiga, vilka som var inloggade mm. Personligen tyckte jag det var kul kuriosa. Finns det någon tanke att skapa något liknande?

Eftersom jag använder sociala medier väldigt lite så gillade jag att man kunde se Clubens Twitter på sidan. Jag har ett Twitterkonto men har inte varit inloggad på det de senaste fem åren, har ju läst det viktiga via den länken. Tankar kring detta? Annars får jag börja gå in på Twitter och kolla där 🙂

Gillar nya sidan skarpt.

Jocke Nu går det att skicka krypterade DM:s till användare som loggat in i DM-funktionen uppe till höger bredvid notiser. Funktionen är i skrivande stund på knagglig svenska men det ska jag justera nästa vecka när jag har semester och har lite tid 🙂

Det går endast att skicka DM till användare som initierat funktionen (angivit sitt lösenord) då tjänsten är helt krypterad. Som admin har jag ingen möjlighet att läsa vad som skrivs.

lkpg__ Suveränt!

Finns det något bättre att göra på sin semester än att “hacka hockey-forum”? Tror inte det. 😁😉

Inlägg i olika tråder skall nu uppdateras i realtid med hjälp av Pusher.

Tack för jobbet du lägger ner! Det blir bra detta, klart det är lite omställning men en uppfräschning var nog på sin plats. 🙂

Om man får en 404 (t.ex. via ett gammalt bokmärke) blir det en exception:

Viggen Yes, det bör vara för att debug-läge är aktiverat just nu (för att upptäcka denna typ av fall). I vanliga fall lär den returnera 404-sida/sida med liknande matchningar. Att skriva om gamla bokmärken är nog inte värt mödan.

Användare Pelle som i exemplet nås via https://hockeybulletin.se/u/Pelle

Bra, tack. Exemplet pelle var bara taget ur luften för att skapa en 404 😉

jonas67 På förra sidan fanns det lite “statistik” längst ner, antal inloggade just nu, antal medlemmar, datum med flest samtidiga, vilka som var inloggade mm. Personligen tyckte jag det var kul kuriosa. Finns det någon tanke att skapa något liknande?

Försöker något i den stilen just nu.

jonas67 Eftersom jag använder sociala medier väldigt lite så gillade jag att man kunde se Clubens Twitter på sidan. Jag har ett Twitterkonto men har inte varit inloggad på det de senaste fem åren, har ju läst det viktiga via den länken. Tankar kring detta? Annars får jag börja gå in på Twitter och kolla där 🙂

Det är absolut möjligt. Försöker lösa detta snyggt bara då det tar ganska mycket plats på mobila enheter.

Vilket jäkla jobb du gör! Gillar layouten väldigt mycket och märker att den tar sig mer för varje dag som går. Jag saknar också sidorna litegrann, ex 1, 2, 3 (sista sidan). Det i kombination med nuvarande slider hade vart perfekt 👌

Edit: en annan grej jag tänkt på överblicken av trådsvar. I mobilformat är det svårt att se om en ny post har skrivits, och framförallt när. Ex, för 5 minuter sen. Kanske flytta ner den spalten längre ned?

https://ibb.co/HTyNtY1

Anonymous3

Hmm, knepigt. För mig så står det i fet stll och antal nya inlägg som är olästa.

Bra idé om att flytta ner spalten med när en användare svarade dock! 🙂

Chatten är tillfälligt inaktiverad. Den gör sidan långsam just nu och tittar på en annan lösning för PM.

En ny PM-funktion är implementerad. Återfinns till vänster i menyn under namnet “Privata diskussioner.”

En så kallad web-app är nu tillgänglig.

Med Chrome kan ni trycka på plusset uppe till höger så skall ni få nedanstående popup.

Appen ser på Windows ut såhär;

Att lägga till den som app på iOS är enkelt. Öppna hockeybulletin i safari och tryck på lägg till på hemskärmen.

För Android är proceduren likande. Skall komma
          en prompt som frågar om ni vill lägga till sidan som
          app.

Hänger inte med på “plusset” på Android. Var hittar jag det?

För övrigt ser det mycket bra ut!

Zyber På min Samsung fanns det inget plus eller något som kom upp automatiskt men i överkanten lite till höger fanns det en liten pil, sådan som oftast betyder tanka ner, Jag klickade på den och fick då en fråga om jag ville installera….

Hoppas det hjälpte dig 😉