Wedin är en fin värvning av HåVe men likväl är jag något oförstående till hypen från många håll. En ruskigt bra säsong i Timrå, dessförinnan var han dock inte direkt någon superstar ens i HA. Skulle säga att det är upp till bevis nu, men Ljungh är en tyngre värvning av Cluben!
Har varit ruskigt frågande till Lundgren och säger som många andra att jag hellre testat Söderström som backup. Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka att man aldrig skulle satsa på en spelare som lirat i tjeckiska andraligan senaste två åren och sen gjort 6 bra matcher i Hästen om man inte på allvar trodde att det fanns något riktigt stort därinne som bara väntar på att släppas ut. Ekonomiskt måste det rimligtvis funnits flera lösningar som skulle varit likvärdiga och betydligt mindre risky. Man kan heller inte räkna med att monstret ska spela 40-45 matcher kommande säsong, så någon bänkvärmare kan jag inte tänka mig att man ser honom som.
Slutligen en liten fråga skjuten från höften:
Vore det så hemskt att ge Sörensen en till chans? Skadebenägen? Ja, som få. Dock lär han med anledning av det och säsongen som varit inte vara den mest aktuelle spelaren på sportchefernas radar och kan knappast kosta multum.
Tror jag på det? Nej. Känns det riktigt rätt i magtrakten? Nej. Men tycker frågan är värd att ställa!