Ndur wrote
exile82 wrote
Solid wrote
Vad tror ni om Malte Strömwall? Om Ljungh vänder åter från KHL på grund av osäkerhet i omvärlden kanske även Malte vill. Han har ändå haft större delen av sin juniortid i Cluben. Har tagit stora kliv sista åren även om han aldrig riktigt presterat i SHL på allvar.
/
Solid
Säkert ett vettigt alternativ, men om det innebär att han ersätter Whitney så är jag osäker. Då behåller jag nog hellre Whitney som ändå håller hyfsad klass
Eh? Hellre Joe Whitney än Malte Strömwall?
Malte Strömwall är väl en av Europas mest eftertraktade osignade forwards efter den debutsäsong han gjorde i KHL och succén i Tre Kronor. Man ska väl inte säga för mycket men jag hade inte blivit förvånad om han tagit en plats i VM om det hade spelats. Att han skulle vända tillbaka till SHL ser jag som extremt osannolikt. Även om Markus Ljungh kanske också kunde välja och vraka bland anbud i KHL har de ju rätt olika familjesituation, och Malte har ju inte barn med allt vad det innebär.
Du läste rätt...
Jag ska erkänna, det kan vara så att jag vet för lite om Malte, men jag har aldrig varit en fan av Malte (och det är kanske det som jag grundar min åsikt på?). I Whitney vet vi, typ, vad vi får. Jag tycker trots mycket befogat hat att han reste sig senaste säsongen (efter Berts privata träningar med honom). Jag tror dessutom inte att vi kommer att behöva betala någon jättelön för honom.
Malte däremot, kan säkert välja och vraka eftersom svenska spelare är i ropet.
Jag säger inte att Whitney är en bättre spelare än Strömwall, som ni verkar tolka mig som. Men fan vet om jag blir så exalterad över namnet Strömwall, faktiskt. Och som sagt, min gissning är att vi kan få Whitney förbannat mycket billigare, och jag tror inte att utväxlingen är så mycket sämre än med Strömwall.