Eddie, en back som kanske fått lite överdrivet mycket skit från oss fans. Men samtidigt är det en back jag absolut inte kommer sakna, tjänar han som ryktet säger 200k i månaden så är det på tok för mycket.
För de pengarna får du en back som är avgörande för laget. Det är inte Eddie.. (Iallafall inte positivt avgörande, mer negativt.. 😛 )
Ang. Olle så går mina tankebanor såhär:
Olle har en given plats i någon av kedja 2-3 hos oss. Vi har ju diskuterat tidigare hur i en sådan ung spelares fall så lyssnar de som oftast på sin Agent. Olle tackar för säsongen med en bild i LHC tröjan på instagram, får massvis med kommentarer som säger "Skriv på ett nytt kontrakt" som han själv "Gillar".
Vi har ju diskuterat här också om det är att han tror på "satsningen", men en spelare som Olle blickar inte på en satsning á 3-4 år i LHC, utan snarare över Atlanten.
Tar vi detta och slår ihop det så gäller följande:
- Olle behöver inte slå sig in på nytt i ett lag, t.ex. FBK där han inte är given på något sätt. Därav kommer han kunna fokusera på att ta nästa kliv i utvecklingen direkt istället för att fokusera på att spela in sig. Vilket lär vara i både Olles och hans agents största intresse.
- Olle gillar folks kommentarer om att han ska stanna, vilket visar att han nog gärna gör det, sen är jag väl medveten om att det är en väääääldigt långsökt anledning, men det ack så mycket mindre en anledning.
Jag tror att enda anledningen till att Olle skulle sticka är om han får ett superkontrakt i FBK som vi inte ens i närheten kan matcha.