Hallå guys detta är mitt första inlägg här.
Som Jacke säger, det går inte för Pajen att trolla fram spetsvärvningar nu. Men det förändrar inte det faktum att Pajen är SHL:s i särklass svagaste sportchef och beter sig som en oerfaren praoelev. Med så många skador och de utmaningar som LHC står inför är det av största vikt att det kommer inte flera forwardsvärvningar. Även om dessa går under kategorin “bredd” så kan inte LHC riskera att behöva spela med juniorer när klubbens framtid står på spel. Han skulle såklart ha haft ett par på plats vid det här laget.
Han har såklart mislyckats kapitalt med andra delar som redan nämnts flera gånger: Rynnäs sticker ut men framförallt att inte ersätta 41 när finansiärer var villiga att hjälpa till. Hela laget kollapsade utan Broc och utan målvakt och detta var inte på något sätt oväntat med tanke på den viktiga funkion nummer 41 fyller. Det har tidigare säsonger rullats ut notiser på C more med LHC poängproduktion Med Broc Little och Utan Broc Little. Han är av största betydelse för att detta lag överhuvudtaget ska ha en chans att vinna matcher.
En annan grej är att Pajen snällt sagt ja till flytt av matcher och tryckt in dem under Brocs skadeperiod utan invändningar. Något som tex Brynäs inte gjorde. ( Lite ironiskt med tanke på att med facit i hand hade LHC då kanske haft match denna vecka och kanske inte behövt skicka iväg Ljung till slakt på landslagsläger,)
Sen är detta med Ljung ett kapitel för sig. Pajen har gjort ett av de grövsta tjänstefelen om han inte påtalat för Ljung hur olämpligt det är att han ska iväg och leka landslagstjärna i en tid då ingen bryr sig under en tid då hans arbetsgivare slåss för sin existens. Dessutom är LHC det lag som har haft det tuffaste spelschemat 2 månader tillbaka och även om Ljung inte skadat sig hade han behövt vila istället för att spela 4 matcher inför tisdag.
Pajen själv säger att skadan på Ljung inte förändrar värvningsläget nämnvärt.. Begrunda detta en stund. Låt det sjunka in
Snubben fokuserar enbart på att verka lugn och sansad men har är ledare för en klubb i krissituation.
Jag tar för givet att styrelsen inser att Pajen inte är ämnad för detta uppdrag oavset utgång denna sorgliga säsong.
Att Ljung dessutom själv väljer att åka med tanke på sin ålder och kontraktet han har med LHC är en gåta och jag kan inte tolka det som någonting annat än att Ljung inte bryr sig ett smack om LHC skulle åka ur SHL.
Ett annat sorgligt gäng i den här såpan är Correns inkompetenta fegisar med Bergsten i spetsen. Någon frågade honom under chat hur det gick till när Ljung skadades och svaret blev. “ Vet inte och bryr mig inte” Hon borde förstå så pass mycket att supportrarna behöver få veta detta för eller senare. Han säger emot sig själv titt som tätt och vågar aldrig stå för något eller kritisera något. En riktigt jävla tönt för att prata klarspråk. Candevi och dåren Kustvik orkar jag inte ens tänka på.