Förnyelse men ändå lite kontinuitet. Vad tycker ni om detta?
[size=150]Bryt med:[/size]
JG - ej prisväd
Lundh - kommentar överflödig
Frycklund - tillför inget
(Bäckman - svårt att se att han kommer kunna spela igen. Bryta va...? Eller får han gå sitt kontrakt ut som skada?)
[size=150]Förläng inte med:[/size]
Robin J - värvades som backup men behövs ej längre
Eddie L - med tanke på vad vi kan få in blir han lite överflödig
Helewka - gör inte tillräckligt stor impact för att ha kvar i topp-6
Whitney - se ovan
Ginning - stark som en oxe och stabil. Tror dock det blir Nordamerika för honom. Hade gärna haft kvar annars
(Bibic, Björkman - långtidsskadade som sitter på utgående kontrakt)
[size=150]Förläng med:[/size]
Rissanen - som andracenter tror jag han blir kanon
Lycksell - redo för en riktig roll som scorer
Loffe - helt enkelt kung
Hardt - dansken har alltid varit som bäst här. Trots att peak passerat kan han få en riktigt bra roll i en tredje line här
Sebbe - BOMBEN! Efter beskedet att han inte ska bli kvar har han lyft sig massor och fyller återigen en viktig roll i laget. Ge honom ett år! Kan vara ett viktigt klister till truppen under nystarten. Får slåss med Jimmy om sistaplatsen i truppen och förloraren lirar 13:e forward
[size=150]Värva:[/size]
J Forsbakca K - borde inte vara jättedyr efter en knackig första säsong i SHL. Dock NHL på meritlistan, är ung och utvecklingsbar. Realistisk center att satsa på som kan blomma ut rejält
J Myrenberg - Efter en fin säsong i HA är han nog hyfsat redo för att kampa om en plats i SHL. Tidigare i Cluben också vilket är ett plus
Forsling - ta hem honom och satsa långsiktigt på. Riktigt bra allroundegenskaper på honom
Dahlén - långskott utan dess like, jag vet. Förmodligen går han raka vägen till NHL men OM, jag säger OM, något geni kommer på att det vore bra med en säsong för honom i SHL ändå borde vi ligga rätt bra till. Vi var väl ett av de lag i SHL som var aktuella längst tid av alla innan han till slut bestämde sig för att gå en annan väg
[size=150]Matcha enligt:[/size]
JJ / Myrenberg - Jag tror att JJ är redo för en större roll. Med kontinuerlig matchning kan han bli riktigt bra i SHL. 60/40 mellan JJ och Myrenberg i matcher
Forsling - Holös - Två starka allroundbackar med en klar offensiv uppsida
Junland - Loffe - Junlands stabila tvåvägsspel täcker upp när Loffe går på offensiva räder
Hampus L - Lundmark - Riktigt stabilt backpar redan nu som kan växa ytterligare
Lindroth - Kreü Worge - Två coming men där Worge kanske främst lånas ut till HA?
Dahlén - JFK - Lycksell - Jag tror att både JFK och Lycksell står för sina stora genombrott. Dahlén som sista komponent är en våt dröm (dock orealistisk)
Little - Rissanen - Gordon - Dessa tre vet vi funkar bra tillsammans. En väl producerande 2:a line
Hardt - Costmar - Törnqvist - Hardt och Törna som pappor till Costmar som ges chansen som 3:e center? Gillar tanken! Kan bli en ruskig formation!
Kärki - Danne P - Sebbe/Jimmy - Inga överraskningar. Stabilt, gediget och rejält.
Sebbe/Jimmy
Spännande lagbygge enligt mig där backsidan ser ruskigt stark ut, målvaktssidan är spännande med två rätt stora killar i rätt ålder och så båda vill framåt i karriären. Fokus är bang for the buck här. Framåt har vi potentiellt två riktigt fina scoringlines och en tredje som har potential att slå igenom stort. Fjärde är en jobbig line som borde kunna stänga ner det mesta.