Då jag räknar med att Frycklund lämnar efter säsongen har jag börjat spana efter tredjecentrar och fastnat för Linus Karlsson. Han har fått en riktig boost i poängproduktionen av att komma till BIK Karlskoga, men jag blev lika imponerad av hans spel från när han lirade i Karlskrona. Jag skulle gärna vilja kasta in Costmar på den positionen, men det känns aningen för riskabelt, iaf från start. Man kanske kan varva utlåning till allsvenskan med spel i SHL likt man gjort med Ginning i år för Costmar?
Jag är även tudelad till Rissanens vara eller icke vara i cluben. Han har gjort en bra säsong om man ser till poängproduktionen, men frågan är hur den hade sett ut med några andra än Little och Gordon/Whitney vid sin sida? Sen är jag lite allergisk mot centrar som aldrig går på eget avslut, och Jaakko är dessvärre en sån typ. Trots det röstar jag ändå för att han får förlängt kontrakt, vore skönt att ha viss kontinuitet på centersidan så vi slapp hitta första, andra och tredjecenter i samma silly.
Om Rissanen ändå skulle lämna hade jag gärna sett pajen gå efter Matias Myttynen i Malmö, som inte verkar bli kvar där enligt Madhawk. Det tyder väl dock på att han kostar en del pengar, men man kan ju hoppas att det är Malmös begränsade ekonomi som sätter stopp där och inte att Myttynen har orimliga krav. En stor, stark center som gjort mycket mål. Dessutom kan han ligan vilket är ett stort plus.
Toppcenter
Rissanen/Myttynen
Linus Karlsson + Costmar
Danne P
Förutsatt att man hittar toppcentern känns det som en spännande och realistisk uppställning. Vad tror ni?