Jag hade egentligen tänkt att hålla detta för mig själv men tänker att det kan vara intressant att se vad andra uppmärksammat och uppmärksammar tex i kvällens match. Jag är ju en av skeptikerna till Bert som vår HC så kanske ser jag det jag vill se.
Reste iaf ner och kollade på Växjömatchen och satt precis bakom LHC-båset i tredje. Perfekt läge att beskåda läget och stämningen i båset, tänkte jag, när en potentiell 2-3-vändning hägrade med Växjös sena reducering i 2:a.
I tredje blev det ju mycket riktigt ännu en vändning och jag blir lite förvånad över att se hur man då jobbar i båset.
I min värld borde man som HC och assisterande coacher ha ett högt engagemang och göra allt man kan för att bryta mönster. Inte stå passiva och förlita sig på att spelarna nog den här gången, löser det själva.
Bert ägnade sig dock mest åt att skrika åt domarna och dessutom åt Växjöspelarna?! Vid en av situationerna åt Emil Pettersson som svarade med att skratta och mima tillbaka. Bert blev helt skogstokig och fortsatte att skrika in i växjöbåset till och med efter det att näsa puck var släppt.
Egentligen inte så konstigt att en erkänd känslomänniska i ett pressat läge hamnar i såna situationer, men jag tror för den delen inte att det är positivt för laget.
För mig är det åtminstone oförståeligt hur man inte kan jobba mer aktivt med spelarna i båset i ett sådant läge som i sista perioden när någonting som hänt 8 av de 10 senare gångerna är på väg att inträffa igen!
Sneglade åt Sam Hallan som hade ett helt annat engagemang och sätt att kommunicera med spelarna. De kanske har olika ansvarsområden vid coachning men ändå. Det såg mer sunt ut.
Det är uppenbart att det finns ett stoooort glapp mellan hur Bert är som person och hur han agerar i intervjuer. Det tyder på att han jobbar med sig själv och tänker mycket på hur han uppfattas. Det som övertygar mig om att Bert är fel HC för ett krisande lag med utstakad flerårsplan är just att han verkar ha som största utmaning att jobba med sig själv, sitt lugn och sin roll som HC för första gången.